۲ تیر ۱۴۰۰، ۱۸:۵۳
کد خبرنگار: 1285
کد خبر: 84380008
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اشتغالزایی ۵۴ درصد زندانیان چهارمحال و بختیاری اجرایی شد

شهرکرد- ایرنا- مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه برای ۵۴ درصد زندانیان محکوم استان اشتغالزایی شده است، افزود: در همین راستا با برگزاری ۴۲ دوره حرفه‌آموزی برای ۸۰۰ نفر زندانی گواهینامه فنی و حرفه‌ای صادر شده است.

حمیدرضا حیدری روز چهارشنبه در نشست خبری شورای قضایی استان با بیان اینکه مجرمان مواد مخدر بیشترین درصد آمار زندانیان موجود در استان را تشکیل می‌دهند، اظهار داشت: همچنین سرقت با ۱۸.۱۷ درصد فراوانی، جرائم علیه اشخاص و اطفال با ۱۷.۷۹ درصد، محکومیت‌های مالی با ۸.۵ درصد، جرائم علیه اموال و مالکیت ۳.۹۸ درصد، منافی عفت ۱.۸۷ درصد و نیم درصد سایر جرائم به ترتیب بیشترین آمار موجودی زندانیان استان را به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۱۰۷ زندانی از عفو و تخفیف مجازات بهره‌مند شدند، اظهار داشت: همچنین ۱۰۶ نفر نیز از آزادی مشروط برخوردار شدند، با مرخصی چهار هزار و ۱۰۳ نفر موافقت شد و سه هزار و ۸۰۰ مورد ملاقات مجازی نیز انجام گرفت.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی چهارمحال و بختیاری به اقدامات فرهنگی و تربیتی اداره‌کل زندان‌های استان نیز اشاره کرد و گفت: برگزاری ۱۶۳ دوره آموزشی با مشارکت چهار هزار و ۹۱۲ نفر، برگزاری ۱۸۵ دوره آموزشی احکام، اخلاق و نهج‌البلاغه با مشارکت سه هزار و ۷۴۰ نفر، ارائه خدمات آموزش کلاسیک و رسمی با ۲۵۴ نفر و برگزاری ۱۲ دوره مسابقه کتابخوانی با مشارکت ۲ هزار و ۷۴۰ نفر از جمله این فعالیت‌ها به شمار می‌رود.

حیدری با بیان اینکه ۱۵۱ زندانی جرائم غیرعمد در سال گذشته از حبس رهایی یافتند، اظهار داشت: این تعداد زندانی با جذب بیش از پنج میلیارد تومان کمک بلاعوض آزاد شدند.

وی خاطر نشان کرد: گرفتن رضایت ۶ مورد از اولیای دم، ارائه ۲ هزار و ۴۸۵ مورد خدمات مددکاری، پرداخت بیش از ۱۸ میلیارد ریال کمک معیشتی به خانواده زندانیان و گرفتن رضایت از ۷۱۰ نفر از شاکیان از دیگر اقدامات تامینی و حمایتی اداره‌کل زندان‌های استان در سال گذشته بوده است.

حیدری به خدمات ارائه شده به زندانیان در حوزه بهداشت و درمان نیز اشاره کرد و افزود: در سال گذشته ۹۱۲ نفر از زندانیان استان تحت درمان قرار گرفتند، بیش از ۲۱ هزار ویزیت پزشکی انجام گرفت،۴۱۲ نفر بستری شدند و در خصوص رعایت پروتکل‌های بهداشتی مراقبت‌های لازم در زندان‌های استان انجام گرفت.

مدیرکل پزشکی قانونی چهارمحال و بختیاری نیز گفت: این نهاد به عنوان بازوی کارشناسی توانمند سیستم قضایی پاسخگویی به استعلامات قضایی در امور معاینات بالینی، کالبدشناسی، کالبدگشایی و تعیین علت فوت و پاسخ به استعلامات ادارات را انجام می‌دهد.

علی سامان‌پور افزود: کاهش زمان پاسخ‌دهی آزمایشات در بخش‌های مختلف به حداقل زمان ممکن، تجهیز واحد نمونه‌گیری آزمایشگاه، کاهش زمان تعیین علت فوت به ۳۷ روز، استفاده از سامانه ثبت اجساد مجهول‌الهویه به عنوان استان پایلوت و ثبت مشخصات اجساد در این سامانه و خرید سه ست کامل جدید تشریح برای شهرستان‌ها از جمله اقدامات این اداره‌کل در سال گذشته بوده است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک چهارمحال و بختیاری نیز به عملکرد این اداره‎‌کل در سال گذشته اشاره کرد و گفت: مختومه شدن بیش از پنج هزار و ۹۰۱ فقره پرونده اجرایی، صدور بیش از ۳۶ هزار و ۸۰۱ فقره سند تک‌برگ، صدور ۳۱۷ فقره سند مربوط املاک روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر و صدور ۸۳ فقره سند املاک و اراضی موقوفه بخشی از فعالیت‌های انجام شده این دستگاه در سال گذشته بوده است.

علی‌اصغر سلیمان با اشاره به ثبت هفت هزار و ۷۹۸ فقره ازدواج در دفاتر ازدواج استان طی سال گذشته، اظهار داشت: همچنین ۲۱۹ هزار و ۵۴۰ معامله در دفاتر رسمی استان به ثبت رسید.

وی همچنین از ثبت ۸۱۶ شرکت در استان در سال گذشته خبر داد و گفت: سه هزار و ۲۲۶ فقره تغییرات نیز در این خصوص به ثبت رسیده است.

هفتم تیرماه سال ۱۳۶۰، دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی، در حالی که جمعی از مسئولان نظام، همچون آیت ‏الله‏ بهشتی رییس دیوان عالی کشور، چهار وزیر، ۱۲ معاون وزیر و ۲۷ نماینده مجلس در جلسه هفتگی حزب حضور داشتند، منفجر شد و به همین مناسبت از یکم تا هفتم تیر ماه به‌ عنوان هفته قوه قضاییه نامگذاری شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha