فراخوان ششمین دوسالانه ملی خوشنویسی ایران منتشر شد

قزوین- ایرنا- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین گفت: فراخوان ششمین دوسالانه ملی خوشنویسی ایران به میزبانی قزوین منتشر شد.

به گزارش ایرنا، محمدحسین اسماعیلی روز یکشنبه با اعلام این خبر افزود: ششمین دوسالانه خوشنویسی ملی ایران به همت انجمن خوشنویسان ایران و انجمن خوشنویسان قزوین و با حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین، اداره کل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مؤسسه توسعه هنرهای تجسمی معاصر، فرهنگستان هنر، استانداری و سازمان برنامه و بودجه استان قزوین، همزمان با روز ملی خوشنویسی (۲۱ مهرماه) برگزار خواهد شد.

وی اظهار داشت: این دوره دوسالانه خوشنویسی با هدف اعتلای بیش از پیش جایگاه هنر خوشنویسی در سطح ملی، ایجاد بستری مناسب برای عرضه و ارائه ظرفیت‌ها و قابلیت‌های ارزشمند هنر خوشنویسی، زمینه‌سازی رشد و بالندگی هنرمندان خوشنویسی ایران برگزار خواهد شد.

اسماعیلی ادامه داد: همچنین این جشنواره با هدف رشد فرهنگ دیداری مردم جامعه در ارتباط با هنر خوشنویسی،توسعه و گسترش ارتباطات هنری در میان هنرمندان خوشنویس و مابین خوشنویسان و مخاطبان، رونق بخشی و توجه ویژه به ارتقای اقتصاد هنر خوشنویسی و معرفی هنرمندان مهر ماه ۱۴۰۰ در قزوین برپا خواهد شد.

این مسوول افزود: دو سالانه ششم در بخش‌های مسابقه، بخش ویژه بزرگداشت استاد عمادالکتاب سیفی قزوینی،بخش نمایشگاهی،بخش نشست‌ها و کارگاه‌های تخصصی و در گرایش‌های نستعلیق، شکسته نستعلیق، ثلث، نسخ و نقاشی خط برگزار می‌شود.

دبیر ششمین دوسالانه خوشنویسی ایران اضافه کرد: موضوع این آثار آزاد،آیات و روایات و احادیث، اشعار و متون فاخر ادبیات فارسی، سخنان بزرگان و نام آوران جهان و هر موضوعی در حوزه معرفی و ترویج فرهنگ و هنر و تاریخ ایران است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین با اشاره به شرایط شرکت در جشنواره افزود: شرکت در دوسالانه برای همه هنرمندان آزاد و به معنای پذیرش ضوابط فراخوان و رأی هیئت‌های انتخاب و داوران است و مسوولیت اصالت آثار بر عهده هنرمند بوده و دوسالانه در دو مرحله‌ غیرحضوری و حضوری برگزار و داوری خواهد شد.

این مسوول تصریح کرد: هر هنرمند مجاز به ارسال حداکثر سه اثر در هر گرایش خواهد بود و آثار ارسالی باید طی سال‌های ۱۴۰۰-۱۳۹۷ خلق شده باشد و این آثار نباید در هیچ یک از مسابقات و جشنواره‌های کشور حائز رتبه شده باشد.

اسماعیلی، آخرین مهلت ارسال فایل آثار به سایت دوسالانه را ۱۵ مردادماه سال ۱۴۰۰ اعلام کرد و افزود: زمان افتتاحیه دوسالانه ۲۱ مهر ماه ۱۴۰۰ همزمان با روز ملی خوشنویسی خواهد بود.

وی یادآور شد: علاقه مندان برای کسب هر گونه اطلاعات به دبیرخانه این دوسالانه واقع در قزوین، میدان میرعماد، خیابان عدل، مجتمع هنری سینمایی دفتر انجمن خوشنویسان قزوین مراجعه نمایند و یا با شماره تلفن‌های ۳۳۳۷۰۱۸۸-۰۲۸ تماس بگیرند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha