۷ تیر ۱۴۰۰، ۸:۴۳
کد خبرنگار: 1285
کد خبر: 84385352
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۷۲ هزار دوز واکسن کرونا در چهارمحال و بختیاری تزریق شد

شهرکرد- ایرنا- رییس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری گفت: تاکنون ۷۲ هزار دوز واکسن کرونا به گروه‌های هدف و افراد بالای ۷۰ سال سن در استان تزریق شده است.

سید راشد جزایری روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این تعداد واکسن تاکنون به کادر بهداشت و درمان، سالمندان، جانبازان بالای ۵۰ درصد، پاکبانان، بیماران خاص و گروه سنی بالای ۷۰ سال تزریق شده است.

وی ادامه داد: تعداد باقی مانده گروه سنی بالای ۷۰ سال سن که هنوز واکسن دریافت نکرده اند نیز بررسی می‌شود و پس از آن از روز چهارشنبه احتمال آغاز تزریق واکسن برای گروه سنی ۶۵ تا ۷۰ سال وجود دارد.

جزایری تصریح کرد: به تازگی به یک هزار نفر از امدادگران هلال احمر که با طرح شهید سلیمانی نیز همکاری دارند نیز واکسن کرونا تزریق شده است.

رییس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه مشکلی در تزریق واکسن کرونا در استان وجود ندارد، اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود از واکسن تولید داخل نیز به زودی در استان استفاده شود.

جزایری با تاکید بر اینکه گروه‌های سنی هدف از طریق شماره تلفن ۴۰۳۰ فراخوان می‌شوند، افزود: برای اطلاع از زمان تزریق واکسن نیزا به مراجعه حضوری نیست.

وی با بیان اینکه افرادی که واکسن کرونا دریافت می‌کنند نیز باید پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند، خاطرنشان کرد: همچنان تاکید می‌شود در کنار تزریق واکسن، رعایت پروتکل‌های بهداشتی مهمترین نقش را در جلوگیری از شیوع ویروس کرونا دارد.

به گزارش ایرنا، بر اساس آخرین رنگ‌بندی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، شهرستان‌های شهرکرد، بروجن، لردگان و فارسان در وضعیت نارنجی(پرخطر) شیوع کرونا و سایر شهرستان‌های استان در وضعیت زرد( خطر متوسط) قرار دارند.

از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۱۴۰ هزار و ۶۳۲ مورد نمونه‌گیری در این استان انجام شده است که بر اساس آن ۴۷ هزار و ۹۶۱ بیمار مبتلا به کرونا شناسایی شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha