۸ تیر ۱۴۰۰، ۱۳:۵۳
کد خبرنگار: 1028
کد خبر: 84387266
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مسئولان مازندران خواستار توجه بیشتر به پیشگیری اعتیاد شدند

ساری - ایرنا - مسئولان ارشد استان مازندران با قدردانی از اقدامات صورت گرفته برای مقابله با موادمخدر در استان ، از آنچه که ضعف برنامه‌های پیشگیرانه از اعتیاد نامیدند ، انتقاد کردند.

به گزارش ایرنا ، نماینده ولی فقیه و استاندار مازندران روز سه شنبه در مراسم قدردانی از سفیران مقابله با مواد مخدر استان در ساری ، گفتند که عملکرد دستگاه های مرتبط با مبارزه با هدف کشفیات و دستیگیری با مواد مخدر در استان مطلوب بوده است ولی برنامه های پیشگیری از اعتیاد و مشکلات اجتماعی ناشی از آن همچنان دارای ضعف های جدی است.

نماینده ولی فقیه در مازندران در این مراسم گفت : پیشگیری از اعتیاد در بین جوانان و کسانی که هنوز به درد خانمانسوز گرفتار نشدند ، مهم تر از هر مساله اجتماعی در مازندران است.

حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر محمدی لائینی افزود : امروز بسیاری از مراجعان به دفتر نمایندگی ولی فقیه در استان و دفتر امام جمعه شهرستان ها افراد معتاد و خانواده آنان برای کمک های موردی هستند.

وی با بیان این که خانواده ها در کنار فرزند آوری ، باید فرزند داری را هم جدی بگیرند ، گفت : با این که سردسته های  قاچاق موادمخدر در داخل و خارج از کشور با همه امکانات و تجهیزات پیشرفته فعالت می کنند ، اما  برخوردهای اطلاعاتی و امنیتی مقابله با قاچاقچیان و کشفیات به رغم پیچیدگی های خاص در استان مطلوب است ولی باید برای پیشگیری فکر اساسی شود.

امام جمعه ساری با اظهار این که تروریسم اعتیاد از همه معضلات اجتماعی خطرناک تر است ، افزود : مبارزه با نظام جمهوری اسلامی از راه های مختلف مواد مخدر ، بی فرهنگی و بی هویت کردن ، توزیع مشروبات الکلی به صورت شبکه ای و سازمان یافته همواره از سوی دشمنان دنبال می شود و لازم است دفاع ما  حساب شده و با مشارکت و تعامل بیشتر برای انجام وظایف و ماموریت های دستگاه های متولی باشد تا جوانان را از این بلایا نجات بدهیم.

پیشگیری از اعتیاد در مازندران ضعیف ارزیابی شد

کاهش سن اعتیاد

استاندار مازندران نیز فعالیت ها و برنامه های برخورد و مقابله دستکاه های متولی با موادمخدر را مطلوب توصیف کرد و گفت : با توجه به برنامه های راهبردی در مقوله پیشگیری بویژه آموزش ، اما همچنان شاهد شیوع اعتیاد و حتی کاهش سن اعتیاد در همه اقشار جامعه در استان هستیم.

احمد حسین زادگان افزود: تشکیل پرونده های متعدد اعتیاد ، افزایش کشفیات و دستگیری معتادان متجاهر و انهدام باند های قاچاق نشان از وضعیت مطلوب برخوردها دارد و باید از همه سفیران اطاعاتی و امنیتی استان قدر دانی کرد ، اما باید بپذیریم که وضعیت پیشگیری در استان مطلوب نیست.

وی با بیان یان که  ۷۰ درصد زندانیان مازندران با اتهام  مستقیم و غیر مستقیم مرتبط با اعتیاد و مواد مخدر در بازداشت هستند ، بیان داشت : اگر چه طرح یاریگران در مدارس آموزش و پرورش طرح مهمی است ، اما باید کارآمدی این طرح را مورد بررسی قرار دهیم.

به گزارش ایرنا ، همزمان با هفته مقابله با مواد مخدر با حضور نماینده ولی فقیه در مازندران و استاندار ، تعدادی از مدیران کمیته ها و سفیران اطلاعاتی و امنیتی عضو شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تجلیل شدند. 

در این مراسم از ۳۰ نفر از سفیران مبارزه و پیشگیری از مواد مخدر استان  از جمله معاون سیاسی و امنیتی استانداری ، رئیس کل دادگستری ، فرمانده انتظامی استان ، فرمانده سپاه کربلا ، رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران ، مدیر کل بهزیستی  و نمایندگان اداره کل اطلاعات استان ، دادگاه انقلاب  ، فرمانده پلیس مبارزه با موادمخدر ، معاون درمان دانشکاه علوم پزشکی مازندران ، پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان ساری ، مدیر کل آموزش وپرورش  و مدیر کل ورزش مازندران لوح تقدیرشان را از دست احمد حسین زادگان استاندار گرفتند.

بر اساس آمار رسمی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان مازندران در سه ماهه امسال یکهزارو ۱۷۱ کیلو گرم انواع مخدر استان کشف و ضبط شد که افزایش ۷۰ درصدی کشف درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته را نشان می دهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha