شمار بیماران کرونایی در چهارمحال و بختیاری به ۴۸ هزار و ۱۶۲ نفر رسید

شهرکرد- ایرنا- رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری از شناسایی ۱۱۲ بیمار جدید مبتلا به کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و گفت: بر این اساس شمار مبتلایان به این ویروس در استان به ۴۸ هزار و ۱۶۲ نفر رسید.

مجید شیرانی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از مجموع بیماران کرونا مثبت جدید، ۲۷ نفر در مراکز درمانی استان بستری شدند و ۱۸۹ نفر نیز به صورت سرپایی تحت درمان قرار گرفتند.

وی از فوت پنج بیمار مبتلا به کرونا در استان در ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و گفت: مجموع فوتی‌های ناشی از این ویروس در استان از ابتدا تاکنون به یک هزار و ۱۴۷ نفر رسیده است.

شیرانی، تعداد بیماران کرونایی بستری در مراکز درمانی استان را ۱۳۲ نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد ۲۲ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری با ابراز نگرانی نسبت به شیوع موج پنجم کرونا در استان از نوع دلتا یا هندی آن، مسافرت به استان‌های جنوبی را مهمترین دغدغه و چالش در این خصوص دانست و گفت: مسافرت به استان‌های جنوبی که شیوع ویروس هندی در آن گسترش یافته بسیار خطرناک است چراکه منجر به انتقال منشا آلودگی به استان می‌شود.

شیرانی خاطر نشان کرد: همچنین افرادی از استان که در مناطق جنوبی مشغول به کار هستند در هنگام بازگشت به خانه باید تا ۲ هفته اصل قرنتینگی را رعایت  کرده و از رفت و آمد با دیگر اعضای فامیل خودداری کنند.

بر اساس آخرین رنگ‌بندی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، شهرستان‌های شهرکرد، بروجن، لردگان و فارسان در وضعیت نارنجی (پرخطر) شیوع کرونا و سایر شهرستان‌های استان در وضعیت زرد (خطر متوسط) قرار دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha