۹ تیر ۱۴۰۰، ۱۵:۳۰
کد خبرنگار: 1371
کد خبر: 84388655
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۶۷۶ داوطلب کنکور در اردستان رقابت می‌کنند

۹ تیر ۱۴۰۰، ۱۵:۳۰
کد خبر: 84388655
۶۷۶ داوطلب کنکور در اردستان رقابت می‌کنند

کاشان - ایرنا - نماینده سازمان سنجش در اردستان گفت: ۶۷۶ داوطلب آزمون سراسری ۱۴۰۰ با رعایت کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی در دانشگاه پیام نور این شهرستان رقابت می‌کنند.

ابراهیم زاهدزاده روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به آغاز آزمون سراسری در رشته هنر از صبح امروز افزود: در این رشته ۵۷ داوطلب شامل ۴۲ زن و ۱۵ مرد رقابت کردند.

وی با بیان اینکه آزمون‌های ریاضی و علوم انسانی فردا (پنجشنبه) برگزار می‌شود، ادامه داد: در آزمون سراسری رشته ریاضی ۴۵ داوطلب ۱۹ زن و ۲۶ مرد و در آزمون رشته علوم انسانی نیز ۱۸۵ داوطلب شامل ۱۰۱ زن و ۸۴ مرد به رقابت می‌پردازند. 

به گفته وی، آزمون سراسری علوم تجربی روز جمعه با شرکت ۲۷۱ داوطلب شامل ۱۶۸ زن و ۱۰۳ مرد و زبان خارجی روز شنبه با حضور ۱۱۸ داوطلب شامل ۷۶ زن و ۴۲ مرد برگزار خواهد شد.

نماینده سازمان سنجش در اردستان اظهار داشت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، دانشگاه پیام نور اردستان آمادگی لازم برای برگزاری آزمون سراسری را دارد و پیش‌بینی‌های امنیتی، حفاظتی و بهداشتی شده است.

زاهدزاده خاطر نشان کرد: به داوطلبان و خانواده‌های آنان توصیه می‌شود با حفظ آرامش خود در تمامی مراحل برگزاری آزمون سراسری از تجمع بی‌مورد در اطراف حوزه برگزاری آزمون خودداری کنند و مطمئن باشند با در دسترس داوطلبان قرار داشتن تجهیرات بهداشتی از جمله ماسک و مواد ضدعفونی، از نظر بهداشتی و امنیتی مشکلی وجود ندارد.

وی اضافه کرد: داوطلبان از آوردن وسایل اضافی و غیرضروری خوداری کنند و طبق زمان اعلام شده به محل دانشگاه پیام‌نور مراجعه کنند تا مشکلی برای ورود آنان به جلسه آزمون‌ پیش نیاید.

آزمون سراسری ۱۴۰۰ از ساعت ۸ صبح امروز با رقابت بیش از ۱۲۵ هزار داوطلب در گروه آزمایشی هنر و با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی آغاز شده است.

آزمون سراسری سال جاری در ۴۱۴ شهرستان و بخش مختلف کشور و ۳ هزار و ۵۲۲ حوزه امتحانی و ۱۱ کشور خارجی با رقابت یک میلیون و ۱۱۱ هزار و ۸۱۸ داوطلب برگزار می‌شود که از این تعداد، ۶۶۲ هزار و ۱۱۴ داوطلب زن و ۴۴۹ هزار و ۷۰۴ داوطلب مرد در چهار روز رقابت می‌کنند.

بر پایه آخرین آمار اعلام شده یک میلیون ۳۶۶ هزار و ۳۶۹ نفر در آزمون سراسری سال ۱۴۰۰ کشور ثبت‌نام کرده‌اند.

شهرستان اردستان با افزون بر ۴۲ هزار نفر جمعیت در ۱۱۸ کیلومتری شمال شرقی اصفهان واقع شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha