هشت هزار تبلت رایگان به دانش‌آموزان استان همدان اهدا شد

همدان- ایرنا- مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان گفت: هشت هزار تبلت رایگان با کمک خیران و نهادهای حمایتی، در سال تحصیلی گذشته به منظور ارائه بهتر آموزش های مجازی به دانش آموزان استان اهدا شد.

«محمد پورداود» روز چهارشنبه در نشست اعضای شورای آموزش و پرورش استان همدان افزود: به منظور برنامه ریزی دقیق و آمادگی بازگشایی مدارس در سال تحصیلی۱۴۰۱-۱۴۰۰ پروژه مهر تعریف شده و در حال اجرا است.

وی اظهار داشت: در صورت تصویب ستاد ملی مقابله با کرونا، واکسن کرونا برای دانش آموزان، با حضور در مدارس تزریق می شود.

پورداود عنوان کرد: تلاش می شود با ادامه پویش های مختلف با تامین تبلت، پوشش ۱۰۰ درصدی دانش آموزان را برای ارائه آموزش های مجازی داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته ۲ میلیارد تومان برای ساخت، تجهیز و بهسازی نزدیک به ۲ هزار سرویس بهداشتی مدارس اختصاص یافت.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان با اشاره به اینکه رشد همه جانبه و تقویت همه دانش آموزان از مهمترین برنامه های ما در آموزش و پرورش است، تصریح کرد: در دوران کرونا آموزش خانواده از سوی آموزش و پرورش فراموش نشد و همچون روال گذشته به شیوه ای جدید اجرا شد.

وی بیان کرد: در راستای تحقق اهداف سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش، در بحث مهارت های شغلی، ۴۲ درصد دانش آموزان استان به تحصیل در هنرستان های فنی و حرفه ای هدایت شدند.

پورداود با بیان اینکه در بازگشایی مدارس ما تابع مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا هستیم، اظهار داشت: برای سال تحصیلی جدید به جز هزینه بیمه و کتاب هیچ یک از مدارس دولتی نباید پولی از والدین دانش آموزان دریافت کنند که در صورت مشاهده با آن‌ها برخورد می شود.

وی تاکید کرد: هیچگونه اجباری در تهیه لباس فرم دانش آموزی نیست و دانش آموزان از لباس های سال گذشته نیز می‌توانند استفاده کنند.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان همدان نیز در این نشست افزود: ۹ اصل برای سال تحصیلی جدید تعریف شده و به عنوان یک رویکرد در ۲ هزار و ۵۰۰ مدرسه استان اجرا می شود.

نعمت الله بحیرایی اظهار داشت: تا ۱۵ شهریور باید همه مدارس برای آغاز سال تحصیلی جدید آمادگی کامل داشته باشند.

وی ادامه داد: تا این تاریخ معرفی معلمان و تامین زیرساخت های آموزشی باید انجام و شرایط اعمال شیوه نامه های بهداشتی در مدارس فراهم شود.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان همدان تصریح کرد: برای سال تحصیلی جدید  همه سامانه های دانش آموزان در کشور یکپارچه شده است و بر اساس آن تعداد ورود و خروج دانش آموزان و معلمان در مدارس مدیریت می شود.

وی خاطرنشان کرد: از ۲ هزار و ۵۸۹ مدرسه استان همدان، ۲ هزار و ۱۹۲ مدرسه معادل ۹۳ درصد مدارس، سامانه پادا (پرونده الکترونیکی دانش آموزان) را نصب کردند که ۸۸ درصد آن ها تایید شده است و در این زمینه همدان رتبه چهارم کشور را دارد.

بحیرایی تاکید کرد: انتظار داریم اعتبار مورد نیاز مواد اولیه در هنرستان ها و همچنین تولید محتوای آموزش مجازی فراهم شود.

وی افزود: ساماندهی سرویس مدارس، اتوبوس و تاکسی ها در برنامه ما برای بازگشایی مدارس گنجانده شده است.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان همدان گفت: نزدیک به ۸۰۰ فعالیت و ۲۵۰ برنامه در طول سال تحصیلی برای دانش آموزان اجرا می شود.

در سال تحصیلی گذشته نزدیک به ۲۹۶ هزار دانش آموز در مدارس استان همدان به صورت غیر حضوری تحصیل کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha