مطالبه‌گری رسانه‌ها تاثیر شگرفی در عملکرد آموزش و پرورش دارد

همدان- ایرنا- مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان گفت: رسانه‌های این استان در جریان سازی و انعکاس اخبار دارای نقش بی نظیری هستند و مطالبه‌گری رسانه‌ها تاثیر شگرفی در عملکرد آموزش و پرورش دارد.

«محمد پورداود» عصر سه شنبه در آیین تجلیل از خبرنگاران حوزه آموزش و پرورش استان همدان با گرامیداشت ۱۷ مرداد روز خبرنگار افزود: خبرنگاری یکی از دشوارترین کارها است به گونه ای که سختی این شغل باعث شده تا بر اساس ماده ۷۶ تامین اجتماعی شغل خبرنگاری را در دسته مشاغل سخت قرار داده است.

وی با اشاره به اینکه امروزه رسانه های محلی باید از کارکردهای رسانه های اجتماعی استفاده کنند، اظهار داشت: بر اساس یک پژوهش و نظرسنجی انجام شده بیشتر استفاده کنندگان شبکه های اجتماعی جوانان هستند و رسانه‌های محلی نباید از رویکرد نوین شبکه‌های اجتماعی غافل شوند.

 مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان عنوان کرد: امروزه یادگیری مطالب جدید، سرگرمی و کسب اخبار در شبکه‌های اجتماعی صورت می‌گیرد و روزنامه‌های محلی باید از این رویکردهای نوین استفاده کنند.

پورداود با بیان اینکه رسانه، رکن چهارم دموکراسی و زندگی امروز بشر وابسته به رسانه است، خاطرنشان کرد: نشریه و رسانه ابزاری است که با ارائه تحلیل و نقد مسائل به انعکاس اخبار می‌پردازد تا توجه مخاطب را جلب کند. 

وی تصریح کرد: رسانه‌های استان در جریان‌سازی و انعکاس اخبار، به درستی نقش بی بدیل آفریدند و اگر آموزش‌وپرورش از مدار تعلیم و تربیت خارج نشد به دلیل آگاهی بخشی و مطالبه‌گری مطبوعات محلی بود.

 مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان با اشاره به دستاوردهای این اداره کل در دوران کرونا بیان کرد: پوشش ۹۹ درصدی دانش آموزان، پوشش ۱۰۰ درصدی ابلاغی سواد آموزی، پوشش حداکثری شبکه شاد، تهیه گوشی و تبلت برای دانش‌آموزان کم برخوردار و کسب رتبه برتر کشور در این حوزه از مهم ترین برنامه های اجرایی ما در سال تحصیلی گذشته بوده است.

وی افزود: راه اندازی استودیو آموزشی، کسب رتبه برتر نماز در کشور، کسب ۱۵ رتبه برتر در مسابقات قرآنی، توسعه مدارس راه دور و کسب چند مدال طلا، نقره و برنز در المپیادهای دانش آموزی کشور از دیگر دستاورد های آموزش و پرورش استان همدان است.

پورداود تاکید کرد: استان همدان در توسعه طرح فحک (فنی حرفه ای و کاردانش) با پوشش ۴۲ درصدی، ۶ درصد از میانگین کشوری بالاتر است.

وی گفت:، اجرای ۲۵ بسته تحولی آموزش‌وپرورش، کسب رتبه برتر در امر نماز بین دستگاه‌های اجرایی، رتبه برتر در پرسش مهر رئیس جمهور و تهیه و تدوین کتب شهدای دانش‌آموز از دستاوردهای آموزش‌وپرورش استان محسوب می شود.

در سال تحصیلی گذشته بیش از ۲۹۶ هزار دانش آموز در مدارس استان همدان به صورت غیر حضوری تحصیلی کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha