۱۰ تیر ۱۴۰۰، ۱۲:۱۲
کد خبرنگار: 2203
کد خبر: 84389452
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

برق چهار سازمان پرمصرف خراسان جنوبی قطع شد

۱۰ تیر ۱۴۰۰، ۱۲:۱۲
کد خبر: 84389452
برق چهار سازمان پرمصرف خراسان جنوبی قطع شد

بیرجند - ایرنا - معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی گفت: برق چهار سازمان پرمصرف استان پیرو مصوبه هیات وزیران و در راستای حفظ پایداری شبکه برق قطع شد.

محسن بخشایی روز پنجشنبه در حاشیه نشست مدیریت بار استان با اشاره به افزایش دما و لزوم مدیریت مصرف بخصوص در ادارات اظهار داشت: براساس ابلاغ صورت گرفته توسط وزارت نیرو، سازمان‌های و ادارات دولتی باید مصرف برق خود را ۵۰ درصد در ساعات اداری و ۹۰ درصد در ساعات غیراداری نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش دهند.

وی افزود: در همین راستا تیم‌های پایش از ابتدای ابلاغ این مصوبه در استان راه‌اندازی شده و با رصد میزان مصرف برق ادارات و سازمانها در صورت عدم رعایت، به صورت کتبی اخطار و در مرحله بعد برق سازمان متخلف قطع می‌شود.

معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق استان خراسان جنوبی گفت: با توجه به کاهش شدید تولید نیروگاه‌های برق آبی به دلیل افت قابل توجه نزولات آسمانی و پیرو مصوبه هیات وزیران و در راستای حفظ پایداری تامین برق مراکز درمانی و منازل مسکونی، در هفته‌ای که گذشت، برق بیش از چهار اداره و بانک پرمصرف به دلیل عدم رعایت موازین مدیریت مصرف، به صورت موقت قطع و پس از اخذ تعهد کتبی، مجددا وصل شد.

وی با بیان اینکه کاهش و مدیریت مصرف برق در این برهه زمانی برای تامین برق کشور بسیار حیاتی است اضافه کرد: بدیهی است با توجه به تداوم گرمای هوا در سطح استان و کشور، بازرسی‌های سرزده از ادارات و سایر مشترکین پرمصرف تا عبور از شرایط بحران ادامه داشته و با مشترکین متخلف در این خصوص با قطع برق برخورد خواهد شد.

وی عنوان کرد: با روش‌های بسیار ساده مانند استفاده از دور کُند کولرهای آبی، تنظیم دمای آسایش بر روی ۲۵ درجه و بالاتر، عدم استفاده از لوازم برقی پر مصرف به صورت هم زمان و در ساعت‌های اوج مصرف و خاموش کردن یک لامپ اصافی به صورت همگانی میتوانیم این تابستان را بدون خاموشی پشت سر بگذاریم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha