نماز جمعه تنها در یک شهرستان هرمزگان برگزار می شود

بندرعباس- ایرنا- مدیر دفتر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه هرمزگان گفت: با توجه به آخرین رنگ‌بندی وضعیت کرونا در استان، نماز جمعه امروزیازدهم تیرماه فقط در شهرستان بوموسی با رعایت کامل پروتکلهای بهداشتی برگزار می‌شود.

حجت الاسلام آصف باصره شامگاه پنجشنبه با اعلام این خبر اظهار داشت: براساس آخرین رنگ‌بندی شهرستان‌های هرمزگان ، فقط شهرستان بوموسی در وضعیت زرد (متوسط خطر) قرار دارد و سایر شهرستان‌های استان در وضعیت نارنجی و قرمز هستند که طبق مصوبات ستاد ملی کرونا نماز جمعه در این مناطق نباید برگزار شود.

وی خاطرنشان کرد: هفته گذشته نیز نماز جمعه فقط در شهرستان های بوموسی و بشاگرد برگزار شد که این هفته با توجه به وضعیت شیوع کرونا امکان برگزاری نماز در شهرستان بشاگرد وجود ندارد.

حجت الاسلام باصره بیان داشت: از مومنان نمازگزار خواستاریم به منظور پیشگیری از ویژگی‌های ویروس کرونا در خانه وضو بگیرند و ماسک، مُهر و سجاده شخصی به همراه داشته باشند.

وی با بیان اینکه بانوان نیز از چادر نماز مخصوص خود استفاده کنند، گفت: مومنان نمازگزار فرزندان خردسال خود را به همراه نیاورند و افراد سالخورده نیز برای حفظ سلامتی خود از آمدن به محل برگزاری نماز در روز جمعه خودداری کنند.

طبق اعلام دانشگاه علوم پشکی هرمزگان روند شیوع کرونا در این استان یک روند صعودی بوده و هر روز بر شمار مبتلایان و بیماران بستری اضافه می شود و تاکنون بیش از یک هزار و ۴۰۰ نفر از مردم استان جان خود را بر اثر ابتلا به این ویروس از دست دادند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha