نماز جمعه فقط در شهرستان بوموسی برگزار می شود

بندرعباس- ایرنا- مدیر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه هرمزگان گفت: به دلیل وضعیت قرمز کرونا در استان، نماز جمعه این هفته (۱۸ تیرماه) تنها در شهرستان بوموسی برگزار می شود.

حجت الاسلام آصف باصره پنجشنبه شب با اعلام این خبر اظهار داشت: طبق اعلام ستاد ملی کرونا وضعیت دیگر شهرستان های هرمزگان قرمز بوده و بشاگرد نیز در وضعیت نارنجی قرار دارد و از همین رو نماز جمعه در این مناطق برگزار نمی شود.

وی تصریح کرد: نماز جمعه در شهرستان بوموسی نیز با رعایت کامل پروتکلهای بهداشتی برگزار می شود و از مؤمنان نمازگزار خواسته شده برای پیشگیری از بیماری کرونا در خانه وضو بگیرند و ماسک، مُهر و سجاده شخصی به همراه داشته باشند و بانوان نیز از چادر نمازهای شخصی استفاده کنند.

حجت الاسلام باصره بیان داشت: مؤمنان باید قبل و بعد از نماز، از دست دادن به یکدیگر خودداری کنند و در صورت مشاهده علائم بیماری از حضور در مسجد بپرهیزند.

وضعیت شیوع کرونا در هرمزگان فوق بحرانی اعلام شده و طبق اعلام مسوولان دانشگاه علوم پزشکی این استان تا روز ۱۷ تیرماه یک هزار و ۴۸۹ نفر بر اثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست دادند و در حال حاضر نیز ۱۴ مبتلا به با وضعیت بسیار وخیم در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان هرمزگان بستری هستند که پزشکان امید چندانی به بهبودی آنها ندارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha