طرح تعیین مسیر ترانزیت در گمرک شهید رجایی بندرعباس اجرا شد

بندرعباس- ایرنا- طرح تعیین مسیر ترانزیت در گمرک شهید رجایی بندرعباس با هدف مدیریت صحیح محموله‌های ترانزیتی اجرا شد.

ناظر گمرکات هرمزگان روز یکشنبه به رسانه ها اعلام کرد: در این فرآیند محموله های ترانزیتی با استفاده از الگوریتم های پیچیده و اعمال مدیریت ریسک روی سامانه جامع امور گمرکی اجرایی گردیده است.

ابوالفضل اکبر پور، هدف از اجرای این فرآیند را مدیریت صحیح محموله‌های ترانزیتی با استفاده از نقش مکانیزه سازی رویه های گمرکی و منابع انسانی به طور همزمان در تشریفات گمرکی با هدف بهینه سازی، کنترل و نظارت در خروج کالاهای ترانزیتی اعلام کرد. 
وی از دیگر هدف گذاری اجرای سلکتیویتی ترانزیت به کاهش زمان ترخیص کالاهای با ریسک پایین‌تر در گمرکات و افزایش میزان دقت و بازرسی در محموله‌های پرریسک عنوان کرد.
 ناظر گمرکات هرمزگان ابرازداشت: در شرایط امروز کشور، تسهیل در فرآیند ترانزیت داخلی و خارجی، می‌تواند تاثیر به سزایی در معادلات جنگ اقتصادی به نفع کشور ایجاد کند.
اکبرپور در خصوص اجرای مرحله دوم این طرح نیز گفت: درحال حاضر گمرک شهید رجایی به عنوان اولین گمرک بندری کشور به طور رسمی این فرایند را در  رویه‌های ترانزیت داخلی و خارجی اجرا نموده کرده که پیش بینی می شود با اجرای مرحله دوم این طرح محموله‌های ترانزیتی با استفاده از پلمپ های هوشمند و آنتن های RFID و همچنین استفاده از دوربین های پلاک خوان بصورت مکانیزه در هنگام خروج همراه با نظارت بر خروج محموله ها تا رسیدن به مقصد کنترل شود که این فاز باعث افزایش حجم سند های مسیر سبز (محموله های کم‌ریسک و بررسی شده توسط سامانه‌های هوشمند) تا ۸۰ درصد می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha