اردبیل از استان‌های پیشرو در اجرای طرح گازسوز کردن خودروها است

اردبیل _ ایرنا _ مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اردبیل گفت: این استان از استان‌های پیشتاز کشور در اجرای طرح دوگانه و گازسوز کردن خودروهای عمومی و دستیابی به اهداف استفاده از سوخت‌های پاک است.

سیدحجت مدنی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: از زمان اجرای طرح رایگان دوگانه‌سوز کردن خودروهای عمومی تاکنون ۲ هزار و ۱۰۰ خودرو عمومی در این استان دوگانه سوز شد و ۷۲۲ دستگاه خودرو دیگر در صف انتظار تبدیل شدن به سیستم گازسوز قرار دارند.

وی افزود: تاکنون مالکان ۲ هزار و ۸۵۷ دستگاه خودرو در سامانه GCR.NIOPDC.IR برای بهره‌مندی خودرو از سیستم گازسوز و دوگانه سوز در منطقه ثبت‌نام کردند که از این تعداد ۲ هزار ۱۳۵ خودرو مشمول طرح شدند.

مدنی گفت: مالکان خودروهای پلاک سفید (اینترنتی، آژانس‌ها) با پیمایش بیش از هزار کیلومتر نیز که استعلام آنها از طریق وزارت کشور از اتحادیه‌های مربوط اخذ شده و در اختیار وزارت نفت قرار می‌گیرد، می‌توانند پس از دریافت پیامک شمول طرح، نسبت به تبدیل خودروهای خود به دوگانه سوز اقدام و ثبت‌نام نمایند.

او افزود: با توجه به تداوم اجرای طرح تبدیل خودروهای عمومی، ضروری است مالکان خودرو هر چه سریع‌تر با ثبت‌نام در سامانه یاد شده تا زمان تبدیل شدن به دوگانه سوز از سهمیه اعتباری برخوردار شوند، در غیر این صورت از سهمیه اعتباری آنها کاسته شده و مانند خودروهای عادی از سهمیه سوخت یارانه‌دار برخوردار خواهند شد.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اردبیل همچنین از مصرف بیش از ۵۹ میلیون مترمکعب سوخت سی‌ان‌جی در این استان در بهار امسال خبر داد و گفت: مصرف این میزان سوخت صرفه‌جویی همین میزان سوخت بنزین را همراه داشته است.

او مصرف سوخت گاز در خردادماه سال جاری در استان اردبیل را بیش از ۲۰ میلیون مترمکعب ذکرکرد و افزود: مصرف سی‌ان‌جی در خردادماه سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۲ درصد افزایش داشته است.

وی اظهارکرد: به لحاظ افزایش میزان مصرف سوخت سی‌ان‌جی در استان در سه ماه اول سال جاری که به میزان ۵۹ میلیون مترمکعب می‌باشد، کاهش مصرف بنزین با جایگزینی ۳۸.۶ درصد همراه بوده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha