۴۴۰۰ دستگاه خودرو عمومی در استان اردبیل دوگانه سوز شد    

اردبیل - ایرنا - مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی اردبیل از دوگانه سوز شدن رایگان ۴۴۰۰ دستگاه خودرو عمومی در استان از زمان اجرای این طرح خبر داد.

سید حجت مدنی عصر سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تصریح کرد: چهار هزار و ۹۳۱ دستگاه خودرو در سطح استان اردبیل در سامانه gcr.niopdc.ir برای دو گانه سوز شدن نام نویسی کرده اند که از این تعداد چهار هزار و ۴۰۰ دستگاه دو گانه سوز شدند و ۵۳۱ دستگاه خودرو در صف تبدیل هستند.

وی افزود: طرح تبدیل خودروهای مسافربر شخصی به دوگانه سوز با اولویت ماشین‌های پر مصرف و اعطای یارانه به آنها از ماه‌های قبل شروع شده است و بر اساس آن، حدود ۷۵ درصد هزینه دوگانه سوز شدن به صورت یارانه دولتی پرداخت می‌شود.

مدیر شرکت پخش فرآورده های نفتی استان اردبیل خاطرنشان کرد: دوگانه سوز کردن خودرو از راه‌های موثر در کاهش آلودگی هوا شناخته شده و گاز، یکی از سالم‌ترین سوخت‌های رایج در جهان است.

مدنی ادامه داد: برای خودروهای شامل طرح، پیامک واجد شرایط بودن ارسال می‌شود و مالکان خودروها می‌توانند با مراجعه به سایت اشاره شده، ثبت نام و در کارگاه‌های مجاز نوبت‌گیری کنند.

طبق اعلام اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای اردبیل در هفت ماه سال‌جاری ۱۰ میلیون و ۴۱۹ هزار و ۲۲۹ تردد خودرو در مبادی ورودی و خروجی استان اردبیل ثبت شده که افزایش ۴۳ درصدی تردد در محورهای ارتباطی استان را نشان می‌دهد.

استان اردبیل با ۱۲ شهرستان در شمال غربی ایران و مرز جمهوری آذربایجان واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha