۱۴ تیر ۱۴۰۰، ۱۴:۱۹
کد خبرنگار: 1160
کد خبر: 84393797
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

با رعایت مصرف بهینه می توان فشار را از شبکه های برق کم کرد

رشت - ایرنا - مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان گفت: با رعایت مصرف بهینه و همچنین انجام چند نکته ساده می توان فشار را از شبکه های توزیع برق کم کرد.

محمداسماعیل هنرمند روز دوشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: افزایش دما و شرجی بودن هوای گیلان، باعث شده تا استفاده از سیستم های سرمایشی در این استان افزایش یابد و به همین دلیل اوج  مصرف برق در سال جاری را هم اینک در این استان شاهدیم.

وی ضمن بیان اینکه میزان اوج مصرف سال گذشته در این استان یک هزار و ۸۰۰ مگاوات بود، بیان کرد: هم اکنون ۱۱ نیروگاه استان حداکثر توان تولید ۲ هزار و ۳۰۰ مگاوات انرژی برق را دارند و با توجه به شرایط، امکان افزایش مصرف برق در تابستان تا این میزان در گیلان نیز وجود دارد.

وی ادامه داد: با توجه به این امر و محدود بودن میزان تولید برق ، همه ما باید با در نظر گرفتن مدیریت مصرف  می توانیم تابستان را با کمترین قطعی برق سپری کنیم که در این امر نقش مردم و رعایت مردم در استفاده صحیح از وسایل برقی پرمصرف و سرمایشی بسیار مهم و حائز اهمیت است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان بیان کرد: پس از وصل مجدد برق ، اکثر مردم کولرهای خود را روشن می کنند که این امر فشار زیادی را به شبکه ها وارد می کند و فشار بر روی شبکه بسیار زیاد می شود که می توان با رعایت چند نکته این فشار را به میزان زیادی کاهش داد.

وی خاطرنشان کرد: اگر از محافظ برای وسایل سرمایشی استفاده کنیم فشار بر روی شبکه به شدت کاهش می یاید و همچنین پس از قطع برق، اگر فیوزهای برق  را نیز قطع و پس از حدود پنج دقیقه پس از وصل برق دوباره فیوزها را وصل کنیم،  این امر نیز باعث می شود تا فشار کمتری به شبکه های برق وارد شود و با همین دو راه می توان جلوی فشار بر روی شبکه های برق را گرفت.

هنرمند تصریح کرد: همچنین مشترکان دمای کولرهای گازی را روی ۲۵ درجه تنظیم کنند، شاهد کاهش چشمگیر مصرف برق خواهیم بود و با هر یک درجه افزایش درجه ترموستات کولر گازی، سه درصد از مصرف برق این نوع کولرها کم می شود.

مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان اظهار کرد: از سوی دیگر مردم می توانند با سرویس به موقع تجهیزات سرمایشی، روشنایی و سایر تجهیزات برقی جهت استفاده بهینه، عدم استفاده از ماشین لباسشویی، جاروبرقی، اتو و سایر وسایل پرمصرف در ساعات اوج مصرف و بکارگیری آن در ساعات اولیه صبح ، استفاده بهینه و حداکثری از روشنایی طبیعی در روز ، شستشوی فیلتر و تجهیزات داخلی وسایل سرمایشی ، خاموش کردن ۱۵ دقیقه ای کولر در ساعت اوج مصرف ( ساعت ۱۴ الی ۱۵ عصر)، ضمن کاهش هزینه برق مصرفی و کمک به اقتصاد خانواده ، صنعت برق را در گذر موفق از تابستان و پایداری شبکه های برق یاری نمایند.

گیلان با ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر جمعیت در حال حاضر بیش از یک میلیون و ۴۹۰ هزار مشترک برق دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha