۳ شهریور ۱۴۰۰، ۱۴:۰۹
کد خبرنگار: 1160
کد خبر: 84448724
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

برق رسانی به روستاهای زیر ۱۰ خانوار در گیلان در دست اقدام است

رشت - ایرنا - مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان گفت: برق رسانی به روستاهای زیر ۱۰ خانوار انجام می شود.

محمداسماعیل هنرمند روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تعداد روستاهای برقدار استان گیلان ۲ هزار و ۵۶۴ روستا می باشد که تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار طبق سرشماری سال ۸۵ ، در سال ۱۳۸۹ برقدار شده اند.

وی افزود: در حال حاضر نیز، برق رسانی به روستاهای زیر ۱۰ خانوار پس از تامین اعتبار به ترتیب اولویت و در صورت اخذ مجوز از سازمان منابع طبیعی در دست اقدام می باشد و امیدواریم که با فراهم شدن شرایط، این خانوارها نیز از  برق برخوردار شوند.  

وی به پروژه های هفته دولت نیز اشاره و بیان کرد: همزمان با سال تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها ، با تلاش ، پیگیری و همدلی مدیران ارشد ستادی، اجرایی و کارکنان دست اندرکار شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان، در هفته دولت امسال ۵۹۴ پروژه برق رسانی و بهینه سازی با اعتباری بیش از ۱۰۲ میلیارد تومان در گیلان به بهره برداری می رسد.

هنرمند ادامه داد: از این تعداد پروژه، ۵۹۰ پروژه شهری و روستایی در خصوص احداث و بهینه سازی شبکه فشار ضعیف و متوسط و ترانسفورماتورهای برق برای تقویت ولتاژ برق مشترکین افتتاح خواهد شد.

وی اضافه کرد: همچنین چهار پروژه برق رسانی روستایی نیز با اعتباری بالغ بر سه میلیارد تومان در روستای کلستان در شهرستان لاهیجان، روستاهای کلمر و لتن پرت در شهرستان تالش  بوسیله انرژی خورشید و به صورت فتوولتاییک برقدار خواهند شد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان خاطرنشان کرد: همچنین روستای هده نیز به وسیله احداث شبکه مورد برق رسانی قرار می گیرد که با اجرای این پروژه های تامین برق روستایی، ۱۸۱ خانوار روستایی از نعمت روشنایی برق، بهره مند خواهند شد.

گیلان با ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر جمعیت در حال حاضر بیش از یک میلیون و ۴۹۰ هزار مشترک برق دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha