۱۴ تیر ۱۴۰۰، ۱۹:۳۴
کد خبرنگار: 2161
کد خبر: 84393920
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

گرما و قطعی برق هزاران گلستانی را روانه تفرج‌گاه‌های جنگلی کرد
عکس تزئینی است

گرگان - ایرنا - گرمای هوای حدود ۵۰ درجه و قطع چندین ساعته و خارج از برنامه زمان‌بندی‌شده برق در تعدادی از شهرهای گلستان هزاران نفر از اهالی این استان شمالی را برای در امان ماندن از گرما راهی تفرج‌گاه‌های جنگلی کرد.

حرکت خودروهای سواری برای اتراق چند ساعته و حتی شبانه روزی به سمت مناطق جنگلی گلستان اغلب پس از پایان ساعت اداری شدت گرفته و بیشتر در شهرهای آزادشهر، بندرگز، کردکوی و علی‌آبادکتول که فاصله کمی با تفرجگاه های کوهستانی و جنگلی دارند مشاهده می شود.

مشاهدات خبرنگار ایرنا از مناطق جنگلی کردکوی نشان می دهد که برخی از این خانواده ها طی روزهای اخیر که با گرمای زیاد هوا و قطعی مکرر برق همراه است، مکان مشخصی را برای اقامت انتخاب کرده و عصر و شامگاه هرروز خود را در آن سپری می کنند.

تعدادی از این افراد نیز با فراهم کردن امکانات لازم، چند شبانه روز در مناطق جنگلی می‌مانند و به امید کم شدن گرمای هوا و تامین برق مصرفی منازل فقط برای رفتن به محل کار خود از جنگل خارج شده و عصرها بار دیگر به محل اتراق جنگلی خود باز می گردند.

پیش بینی هواشناسی نشان می دهد که سامانه گرم جنوبی طی چند روز آینده در گلستان فعلا بوده و هوای گرم همچنان میهمان مردم این استان خواهد بود.

بر اساس داده های هواشناسی دمای هوا در اکثر شهرهای گلستان طی امروز و دیروز از مرز ۴۰ درجه عبور کرده و در برخی نقاط به حدود ۵۰ درجه نیز رسیده است.

گرمای هوا در کنار افزایش مصرف انرژی برق سبب شد شرکت توزیع نیروی برق اعمال خاموشی های برنامه‌ریزی  شده برق را در همه نقاط استان ادامه دهد.

با وجود آنکه در زمان پیک مصرف برق واحدهای صنعتی و کارخانجات شهرک های صنعتی گلستان تعطیل شده و ساعات کار ادارات استان نیز کاهش یافته اما به دلیل مصرف زیاد، قطعی برق همچنان در استان اعمال می‌شود.

در این شرایط هزاران نفر از اهالی شهرهای آزادشهر، بندرگز، کردکوی و علی آباد برای در امان ماندن از حرارت وحشتناک محیط های شهری تصمیم گرفته‌اند با رفتن به دل جنگل های هیرکانی برای ساعاتی از گرمای طاقت فرسا در امان بمانند.

 ابراهیم قدمنان فرماندار کردکوی به ایرنا گفت: روز گذشته و به دلیل مصرف زیاد، قطعی برق در این شهرستان اجرا شده و کماکان نیز ادامه خواهد داشت.

ابراهیم قدمنان با رد تردد زیاد اهالی این شهرستان به مناطق جنگلی برای فرار از گرمای هوا و مشکلات ناشی از قطبی برق، اظهار داشت: در حال حاضر قطع های منطبق بر زمان بندی اعلامی در این شهرستان اجرا می‌شود و مکاتبات و مذاکراتی با مدیران شرکت توزیع برق برای مدیریت بهینه توزیع انرژی در حال انجام است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گلستان نیز با اشاره  به کمبود برق در این استان طی روزهای اخیر گفت: قطعی برنامه ریزی شده برق از اول تیرماه در استان آغاز شده و تا پایان فصل گرما ادامه خواهد داشت.

علی اکبر نصیری ادامه داد: سقف تعیین شده مصرف برق گلستان در روزهای گرم بین ۹۵۰ تا هزار مگاوات ساعت و مصرف مشترکان استان حدود هزار و ۴۰۰ مگاوات است که جبران این کمبود فقط با قطعی برق مشترکان امکان پذیر است.

گلستان ۶۲۵ هزار مشترک خانگی، ۹۰ هزار و ۷۴ مشترک تجاری، ۳۶ هزار و ۶۰۰ مشترک عمومی، ۱۲ هزار و ۱۰۰ مشترک کشاورزی و سه هزار و ۲۰۰ مشترک صنعتی دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha