کاهش خاموشی نقاط شهری سمنان مشروط به قطع برق دو روز در هفته صنایع است

سمنان- ایرنا- مدیرعامل شرکت توزیع برق استان سمنان گفت: قطع فقط یک نوبت دوساعته برق مشترکان خانگی در استان اکنون مشتروط به همکاری بیشتر صنایع و قطع برق این بخش به صورت دو روز در هفته است.

به گزارش ایرنا، سیدمحمد موسوی زاده روز سه شنبه به رسانه ها افزود: اکنون بالغ بر ۱۰ هزار مگاوات کمبود برق در کشور داریم که بخشی به خاطر نبود منابع آبی برای تولید برق است و بخشی نیز به خاطر اضافه شدن مشترکان جدید و افزایش مصرف برق است.

وی یادآور شد: در سطح ملی مصرف برق بخش تولید از ظرفیت تولید فراتر رفته است.

وی بیان کرد: در استان سمنان سالانه متوسط ۱۰ هزار انشعاب جدید به مشترکان اضافه می شود که این مساله به صورت طبیعی باعث افزایش مصرف می شود.

مدیرعامل توزیع برق استان سمنان با اشاره به اینکه برنامه جدول زمانبندی برای بخش‌های عمومی و صنعتی روزانه اعلام می شود تاکید کرد: تاکنون برای حفظ تعادل تولید و مصرف برق، طبق تفاهم‌نامه، برنامه قطع برق بخش صنایع استان سمنان هفته ای یک روز درنظرگرفته شده بود.

وی اضافه کرد: با توجه به دستور معاونت استانداری سمنان مبنی بر حفظ شرط قطع برق بخش خانگی سمنان تنها به مدت دوساعت در روز، اکنون تحقق این مساله مشروط به افزایش قطع برق بخش صنایع از یک روز به دو روز در هفته است.

وی بیان کرد: مشترکان صنعتی بالای سه مگاوات نیز باید از ساعت ۱۲ تا ۲۱ مصرف شان را تا ۶۰ درصد کاهش دهند، اگر این مساله اجرایی شود، قطع برق بخش خانگی حتی به دو ساعت در روز هم نخواهد رسید.

وی با اشاره به اینکه اکنون قطع برق برخی مناطق شهری استان سمنان دو تا سه بار و گاهی خارج از برنامه اعلامی اعمال می شود، گفت: مصرف در برخی مناطق شهری به خاطر گرمای هوا تا حدی افزایش می یابد که شبکه تحمل چنین میزان بالای مصرف را ندارد.

موسوی زاده با اشاره به پیش بینی افزایش دمای هوا بین ۲ تا پنج درجه سانتیگراد تا پایان هفته در استان سمنان تاکید کرد: برای از دست نرفتن کل شبکه توزیع، سامانه های حفظ شبکه به صورت خودکار عمل می کنند و قطعی برق فراتر از برنامه‌های اعلام شده را اعمال می کند.

روزانه شرکت توزیع برق استان سمنان جداول قطع برق مناطق مختلف شهرستان های مختلف استان را اعلام می کند ولی به خاطر افزایش مصرف  برق در روزهای گذشته ناشی از گرمای بی‌سابقه هوا، قطعی برق بیش از نوبت های اعلام شده این جدول‌ها اعمال می شود و از یک نوبت اعلام‌شده گاهی تا دو تا سه نوبت نیز برق برخی مناطق شهرها قطع می شود که گلایه عمومی شهروندان را به همراه داشته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha