۱۵ تیر ۱۴۰۰، ۱۳:۱۷
کد خبرنگار: 3134
کد خبر: 84394749
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

حوزه‌ علمیه خواهران استان سمنان همایش ملی جنگ بیولوژیک برگزار می‌کند

سمنان- ایرنا- مدیر حوزه‌های علمیه خواهران استان سمنان گفت: همایش ملی «جنگ بیولوژیک: ماهیت، ابعاد، پیامدها و راهکارها» در راستای گسترش علم و ترویج فرهنگ پژوهش و تحقیق و با هدف پرداختن به یکی از موضوعات مهم عصر حاضر, یعنی بیوتروریسم فعالیت خود را آغاز می‌کند.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی نجم روز سه‌شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه در سالن جلسات مدیریت حوزه علمیه خواهران استان سمنان ابراز داشت: مجوز همایش ملی «جنگ بیولوژیک: ماهیت، ابعاد، پیامدها و راهکارها» از سوی مرکز استنادی علوم جهان اسلام (ISC) به عنوان نخستین مجوز برای حوزه های علمیه خواهران کشور از سوی این نهاد بین المللی صادر شد.

وی افزود: این همایش حاصل تلاش‌ کارکنان حوزه‌های علمیه خواهران استان سمنان با محوریت موسسه آموزش عالی فاطمیه دامغان و با همکاری ۱۴ نهاد علمی کشور در سطح ملی است.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران استان سمنان گفت: پایگاه  ISC پس از ISI و Scopus در هلند، سومین پایگاه استنادی برای سنجش عملکرد پژوهشی کشورها محسوب می‌شود و ٥٧ کشور در آن مشارکت دارند.

نجم با بیان اینکه بیوترویسم از جنبه های مختلف زندگی بشر را تحت تاثیر قرار داده و با اهداف مختلف در جهان در حال ادامه است افزود: این موضوع نیازمند بررسی دقیق علمی است و ارائه راهکارهای اساسی برای مقابله با آن می‌تواند پیامدهای منفی را در زمینه های مختلف کاهش دهد.

وی با اشاره به تاریخ برگزاری همایش ملی «جنگ بیولوژیک: ماهیت، ابعاد، پیامدها و راهکارها» در یکم دی گفت: آخرین مهلت ارسال چکیده مقالات به این همایش ملی پانزدهم آبان و آخرین مهلت ارسال اصل مقالات ۳۰ آبان ۱۴۰۰ است.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران استان سمنان گفت: همچنین آخرین مهلت ثبت نام در همایش نیز ۳۰ مهر ۱۴۰۰ تعیین شده است.

نجم بیان کرد: محورهای این همایش «جنگ بیولوژیک و حوزه های علمیه»، «ماهیت شناسی و موضوع شناسی جنگ بیولوژیک»، «جنگ بیولوژیک و مناسبات زیست محیطی و پزشکی» و «جنگ بیولوژیک و مناسبات اخلاقی اعتقادی» است.

وی افزود: «جنگ بیولوژیک و مناسبات فقه و حقوق»، «جنگ بیولوژیک و مناسبات سیاسی دفاعی» و «جنگ بیولوژیک و مناسبات اجتماعی» نیز از دیگر محورهای این جشنواره است.

فراخوان جذب کمیته علمی همایش ملی جنگ بیولوژیک

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران استان سمنان گفت: در راستای برگزاری و تشکیل کمیته علمی، دبیرخانه همایش به جمع آوری بانک رزومه‌ها جهت استفاده حداکثری از توان جامعه علمی و اجرایی کشور اقدام کرده است و همچنین برای افزایش کیفیت مقالات پذیرش شده، از کلیه پژوهشگرانی که دارای مدرک دکتری تخصصی و سوابق علمی و پژوهشی هستند و همچنین استادان و مدیران موسسه ها و سازمان های علمی و اجرایی، دعوت به همکاری افتخاری می‌کند.

نجم افزود: هیات علمی این همایش متشکل از ۱۴ استاد حوزه است که ۶۰ درصد از آنان طبق ضوابط غیر بومی و از استادان سراسر کشور هستند.

وی ابراز داشت: رئیس همایش طیبه مهرابی، دبیرعلمی همایش حمیده مخلصی و دبیر اجرایی همایش لیلا خواجه زاده هستند.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران استان سمنان گفت: مقالات در کتاب الکترونیک همایش پس از اخذ شابک و فیپا از کتابخانه اسناد رسمی جمهوری اسلامی ایران و اعلام وصول اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان به صورت تمام‌متن چاپ می‌شود.

نجم ادامه داد: همچنین مقالات به صورت تمام متن در پایگاه اطلاعات علمی confpaper، ناشر تخصصی همایش‌ها و مجله‌های کشور با مجوز رسمی فرهنگ و ارشاد اسلامی به نشانی اینترنتی www.confpaper.com منتشر می‌شود.

وی افزود: هر فرد می تواند حداکثر چهار مقاله به عنوان نویسنده مسئول برای همایش ارسال کند.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران استان سمنان گفت: هرمقاله برای ۲ داور مرتبط با محور انتخابی ارسال می‌شود و اگر یکی از داوران مقاله را بپذیرد و داور دیگر مقاله را رد کند مقاله به داور سوم ارجاع می شود؛ هر مقاله جهت قبولی درهمایش باید از ۲ داور پذیرش بگیرد.

نجم با بیان اینکه نحوه ارایه مقالات به صورت سخنرانی و ارائه پوستر است گفت: حداکثر زمان داوری پنج روز کاری است و در صورتی که مقاله‌ای نیاز به اصلاح داشته باشد و یا رد شود، دلیل رد مقاله و یا اصلاحات به نویسنده مسئول اعلام می‌شود.

وی ادامه داد: تفاوتی در گواهینامه مقالات سخنرانی و پوستری وجود ندارد، فقط افرادی که مقاله آنها سخنرانی است باید پاورپوینت تهیه و مقاله خود را در حداکثر ۲۰ دقیقه به صورت شفاهی  ارائه کنند و به سوالات کمیته داوران و حضار پاسخ دهند.

نجم بیان کرد: در مقالات پوستری نیازی به چاپ پوستر به صورت کاغذی نیست و دبیرخانه همایش جهت حفظ محیط زیست و کاهش هزینه های غیرضروری تنها فایل پوستر را از متقاضیان دریافت می‌کند؛ این فایل در روز همایش به صورت ویدیوپروژکتور توسط کمیته اجرایی ارائه می‌شود.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران استان سمنان گفت: دبیرخانه این همایش واقع در دامغان، شهرک بوستان، خیابان سنایی، مدرسه علمیه فاطمیه با شماره تماس ۰۲۳۳۵۲۶۳۸۱۴ و شماره دورنگار ۰۲۳۳۵۲۶۳۸۱۱ است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha