برق دو بانک خراسان شمالی به دلیل عدم رعایت الگوی مصرف قطع شد

بجنورد- ایرنا- قائم مقام شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی گفت: برق دو بانک دولتی در این استان به دلیل عدم رعایت اخطار این شرکت رعایت نکردن الگوی مصرف قطع شد.

علی رضا علیخانی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ازود : علاوه بر آن هفت اداره دولتی نیز به دلیل افزایش میزان مصرف اخطار کتبی دریافت کردند که در صورت تکرار روند افزایشی ، برق این واحدهای اداری نیز قطع خواهد شد.
وی با انتقاد از بی توجهی برخی ادارات و سازمان های دولتی و خصوصی نسبت به اخطارهای کاهش و مدیریت مصرف افزود : بررسی میدانی نشان داد که برخی از ادارات و دوایر دولتی با وجود اطلاع از کمبود برق، تجهیزات سرمایشی برخی اتاق های فاقد کارمند را نیز روشن  نگهداشتند.
این مدیر شرکت برق استان خراسان شمالی اظهارداشت : این در حالیست که براساس دستورالعمل ابلاغی از سوی استانداری خراسان شمالی تمام دستگاههای دولتی و خصوصی موظفند که تجهیزات سرمایشی خود را روی ۲۴ تنظیم کنند و پس از تعطیلی نیز تمام این تجهیزات را خاموش کنند.
وی تغییر در ساعات کار اداری را یکی دیگر از برنامه ها برای غلبه بر خاموشی های ناشی از افزایش مصرف بیان کرد و افزود : با این وجود مشترکان این استان برای چندمین بار در ماه جاری رکود بیشترین مصرف را شکستند به طوری که در ۲۴ ساعت گذشته میزان مصرف مشترکان استان از مرز ۲۸۰ مگاوات در ساعت نیز گذشت.
علیخانی اظهارداشت : شرکت توزیع برق استان برای مدیریت مصرف به ناچار برق ۳۰ هزار مشترک را که میانگین مصرف آنها بین ۲۲ تا ۲۶ مگاوات بود را قطع کرد تا بخشی از فشار به تجهیزات توزیع برق کاهش یابد.
وی در مورد انتقاد برخی مشترکان نسبت به تبعیض قطع برق افزود : با افزایش مصرف ، خاموشی ها به نوبت برای تمام مشترکان اجرایی می شود و چنانچه مشترکانی در روز گذشته در فهرست قطعی قرار داشتند، برای روزهای آینده در این فهرست قرار نخواهند گرفت.
روش شدن ژانراتورهای بانک ها
قائم مقام شرکت توزیع برق استان خراسان شمالی اظهارداشت : پس از قطع برق دو بانک دولتی به دلیل رعایت نکردن الگوی مصرف، برخی بانک ها برای کمک به مدیریت مصرف ژانراتورهای خود را برای تامین برق شعب خود وارد مدار کردند.
علیخانی از اجرای این برنامه از سوی بانک های دولتی در راستای کمک به مدیریت مصرف قدردانی کرد و اظهارداشت : با توجه به تداوم گرمای استان تا پایان هفته جاری انتظار می رود که شهروندان نیز با کاهش ۳۰ تا ۳۵ درصدی مصرف به خصوص در ساعات پیک ( ۱۸تا ۱۲)  شرکت توزیع را در کاهش خاموشی ها کمک کنند.

وی با بیان این که برق دو بانک در استان نیز دیروز پس از بی توجهی آن ها به اخطار قطع برق قطع شده است افزود: به  ۷ اداره نیز دیروز اخطار کتبی داده شد و مصرف برق این ادارات رصد می شود و در صورت بی توجهی به اخطارها برق این ادارات نیز قطع خواهد شد.

خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد که طبق آمار شرکت توزیع نیروی برق  ۳۶۷ هزار نفر مشترک هستند که از این تعداد ۸۴ درصد آنها را مشترکان بخش خانگی تشکیل می دهند و به طور میانگین حدود 40 درصد از مصرف برق از سوی این مشترکان انجام می گیرد.

براساس این گزارش حدود 35 درصد از برق مصرفی روزانه این استان مربوط به تجهیزات سرمایشی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha