۱۶ تیر ۱۴۰۰، ۸:۱۰
کد خبرنگار: 2202
کد خبر: 84395767
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رویداد استارتاپی نوآوری بسته‌بندی عناب در بیرجند برگزار می‌شود

بیرجند - ایرنا - مدیر مرکز نوآوری عناب موسسه علمی کاربردی جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی گفت: اولین رویداد استارتاپی استان با هدف جلب ایده‌های نوآورانه در زمینه «بسته بندی عناب و فرآورده های آن» ۲۲ تیر ماه جاری در بیرجند برگزار می‌شود.

مهدی ابراهیمی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: حمایت از ایده‌ها تا مرحله تولید محصولات قابل عرضه به بازار از جمله اهداف مهم برگزاری این رویداد استارتاپی است.

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه محصول عناب در ایران تاکنون آن گونه که شایسته آن است مورد توجه قرار نگرفته و بسیاری از مردم هنوز از خواص و ویژگی‌های ممتاز آن اطلاعی ندارند برگزاری این رویداد اقدام موثری در در معرفی عناب است.

 مدیر مرکز نوآوری عناب موسسه علمی کاربردی جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی گفت: علی‌رغم اینکه ایران در بین کشورهای تولید کننده عناب در جهان رتبه سوم را دارد نتایج مطالعات صورت گرفته در موضوع تولید و فرآوری این محصول نشان دهنده ضعف تحقیقات و پژوهش‌های کاربردی در زمینه این محصول استراتژیک است.

وی ادامه داد: تقریبا تمامی صادرات عناب از مراکز تولید این محصول به سایر نقاط کشور و خارج از کشور به صورت محصول خام و فرآوری نشده و در بسته بندی‌های غیر استاندارد است.

وی یادآور شد: به عنوان نمونه از هفت هزار و ۱۶۷ تن عناب تولیدی در سال گذشته در مجموع ۳۵۰ تن عناب آن هم به صورت خام به ارزش ۳۶ میلیارد ریال از گمرکات کشور صادر شده است که تنها معادل پنج درصد عناب تولید شده در کشور است و این موضوع منجر به سود حداقلی تولید عناب برای تولید کنندگان آن شده، لذا توجه به بسته بندی عناب اگر مهمتر از تولید آن نباشد قطعا به همان میزان مهم و نیازمند توجه است.

ابراهیمی اظهار داشت: با توجه به ظرفیت‌های کشور در حوزه بسته‌بندی محصولات مختلف غذایی و از طرفی وجود ایده‌های خلاقانه در بسته بندی محصولات، رویداد نوآوری در بسته بندی عناب و فرآورده‌های عناب قصد دارد با حمایت از ایده‌های خلاقانه و فناورانه در این زمینه شرایط را برای ورود عناب در بسته بندی‌های مناسب به بازار فراهم کند.

وی عنوان کرد: به منظور تشویق صاحبان ایده به مشارکت در این رویداد ملی جوایز ارزنده‌ای به ایده های برتر اول تا سوم و همچنین بهره‌مندی از وام قرض الحسنه صندوق کارآفرینی امید به مبلغ ۱۰۰، ۶۰ و ۴۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است تا در گام اول به تقویت و پرورش ایده‌ها بپردازند.

مدیر مرکز نوآوری عناب موسسه علمی کاربردی جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی گفت: علاقه‌مندان به شرکت در این رویداد می‌توانند ایده‌های خود را تا ۲۰ تیرماه با مراجعه به تارنمای دفتر نوآوری، فناوری و تجاری سازی دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور به آدرس: https://uastartup.uast.ac.ir/fa/form/۴۲۰/annab ثبت و در این رویداد ملی شرکت کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha