آمار بیماران سرپایی کرونا در مشهد ۵۰ درصد بیشتر شد

مشهد- ایرنا- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد از افزایش ۵۰ درصدی آمار بیماران سرپایی کووید ۱۹ در مراکز ویژه مناطق زیر پوشش این دانشگاه در استان خراسان رضوی خبر داد.

دکتر مهدی قلیان روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در حال حاضر روزانه بیش از ۲ هزار نفر با علائم مشکوک به کرونا به مراکز خدمات جامع سلامت دانشگاه مراجعه می کنند که این میزان نسبت به هفته چهارم خردادماه افزایش چشمگیری نشانم می دهد.
وی بیان کرد: هم اکنون نتیجه آزمایش پی. سی. آر ۳۰ درصد از بیماران سرپایی مراجعه کننده مثبت است.  
وی از آغاز موج پنجم کرونا در خراسان رضوی خبر داد و گفت: هم اکنون ۷۷۷ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان های خراسان رضوی بستری هستند که ۱۸۵ نفر آنان در بخشهای مراقبت ویژه زیر درمان قرار دارند.
وی با تاکید بر اجرای محدودیت های کرونایی، افزود: در شرایط قرمز فقط رده های شغلی یک اجازه فعالیت دارند و رده های شغلی ۲، ۳ و ۴ اجازه فعالیت ندارند.  

براساس اعلام نرم افزار ماسک وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، شهرستان های مشهد و بینالود در خراسان رضوی از دیروز به رنگ قرمز شیوع کرونا درآمده اند.  

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد خاطرنشان کرد: ۴۱ مراکز جامع خدمات سلامت در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد برای پاسخگویی به بیماران سرپایی فعال است که در برخی از این مراکز که حجم بیماران بالاست، خدمات تا ساعت ۲۱ ارائه می شود.
دکتر قلیان با اشاره به افزایش تعداد بیماران بستری و سرپایی در خراسان رضوی، گفت: تمامی مراکز بیمارستانی اعم از دانشگاهی و غیردانشگاهی و مراکز منتخب کرونا برای خدمات رسانی و  پذیرش بیماران در آمادگی هستند.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: خطر کرونا جدی است و مهار چرخه انتقال این ویروس تنها با همکاری موثر مردم امکانپذیر است.
وی بر رعایت دستورالعمل های بهداشتی، حفظ فاصله اجتماعی، اجتناب از حضور در دورهمی ها و استفاده از ماسک تاکید کرد.

۸۰ درصد جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری خراسان رضوی زیر پوشش خدمات دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند و بقیه جمعیت این استان توسط دانشگاههای علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های پزشکی نیشابور و تربت‌جام خدمات‌رسانی می‌شوند.  

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: ۱۴۶ بیمار کووید۱۹ جان خود را در طول ۲۴ ساعت گذشته از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۸۵ هزار و ۹۵ نفر رسید.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی وزارت بهداشت تاکنون ۴ میلیون و ۴۹۷ هزار و ۵۷۶ نفر دوز اول واکسن کرونا و دو میلیون و ۱۷ هزار و ۸۰۹ نفر نیز دوز دوم را تزریق کرده‌اند و مجموع واکسنهای تزریق شده در کشور به ۶ میلیون و ۵۱۵ هزار و ۳۸۵ دُز رسید.

طی این مدت بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۶ هزار و ۸۰ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که هزار و ۷۳۳ نفر از آنها بستری شدند.

مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به سه میلیون و ۲۸۶ هزار و ۹۲۳ نفر رسید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha