موفقیت سند فرهنگی فارس در گرو همفکری و هماهنگی است

شیراز- ایرنا- مسئولان استان فارس در جلسه شورای فرهنگ عمومی، رمز موفقیت سند فرهنگی استان را همفکری و هماهنگی دستگاه‌های اجرایی دانستند.

نماینده ولی‌فقیه در فارس و امام جمعه شیراز در این جلسه گفت: هویت و اخلاق اسلامی باید در اولویت برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی استان فارس قرار گیرد.

آیت‌الله لطف‌الله دژکام با انتقاد از اینکه جلسات خیلی مدرسی شده و باید اقدام‌های عملیاتی انجام شود، اظهار کرد: بس است دیگر باید کار کرد، چندین بار جلسه تشکیل و مسئله جمع‌بندی شده است الان تکاپوی ذهنی من این است که برای اجرا باید چه کار کرد، اما هنوز یک مرحله از تدوین سند فرهنگی استان باقی مانده است.
او با اشاره به ۱۳ راهبردی که در نقشه کشوری مطرح است، گفت: ۱۳ راهبرد به تناسب استان فارس به ۹ راهبرد رسیده که در پیش‌نویس آورده شده و باید مصوب شود و پنج اولویت مطرح شده مرحله بعدی است.
امام جمعه شیراز با بیان اینکه اگر پنج سال برنامه بریزیم سال ۱۴۰۵ به نتیجه می‌رسد که یک سال از آنچه مطرح شده عقب می‌افتیم، گفت: نتیجه و هدف فرهنگی زمان بیشتری می‌خواهد ممکن است شروع کار را زمان‌بندی کرد، اما برای حصول نتیجه نمی‌توان زمان دقیق مشخص کرد.
دژکام با اشاره به هویت اسلامی که در اولویت نخست ذکر شده است، افزود: در ۱۰ اولویت سند در سطح ملی برخی کار ما نیست و نیاز به سازوکارهایی دارد که در استان‌ها نمی‌توان به آن پرداخت.
او با بیان اینکه باید هویت اسلامی به اولویت‌ها اضافه شود، تصریح کرد: اخلاق در بعد فرهنگی و اجتماعی در اصل سند ذکر شده که با یک تغییر در اولویت‌های استانی می‌توانیم هماهنگی بیشتری با اصل سند داشته باشیم.
امام جمعه شیراز با بیان اینکه با تغییرات ذکر شده از اصل سند چیزی کم نداریم، بیان کرد: با این روند می‌توانیم به دنبال اجرای سند رفت.

استاندار فارس نیز در این جلسه، رمز موفقیت سند فرهنگی استان را همفکری و هماهنگی دستگاه‌های اجرایی دانست و گفت: وجود برنامه و سند، نقشه راه را برای حرکت و فعالیت متولیان مشخص می‌کند.

عنایت‌الله رحیمی با اشاره به تدوین سند فرهنگی استان‌ و مباحث و اهداف در نظر گرفته شده در آن افزود: موضوع فرهنگ و تحول در آن باید از تک تک افراد جامعه آغاز شود و این روند با توجه به نگاه‌های متعالی در این حوزه ارزشمند است.
وی، با اشاره به بیانیه رهبر معظم انقلاب در خصوص گام دوم انقلاب تصریح کرد: تعالی انسان هدف اصلی این بیانیه است و این هدف ترسیم شده در سند فرهنگی کشور باید به مرحله اجرا برسد.
او اظهار داشت: وجود برنامه و سند، نقشه راه را برای حرکت و فعالیت متولیان مشخص می‌کند و در این راستا نیز باید ارزیابی و نظارت مستمری وجود داشته باشد.
استاندار فارس افزود: ظرفیت‌ها و توانمندی‌های فرهنگی در سند فرهنگی دیده شده و باید پس از اقدام و اجرای این سند، باز طراحی‌های لازم نیز انجام شود.
رحیمی گفت: قطعا با تعیین وظایف مشخص هر دستگاه و تخصیص اعتبارات لازم برای آن، از دغدغه‌های اجرایی کاسته خواهد شد.

معرفی اعضای جدید اتاق فکر شورای فرهنگ عمومی استان فارس
در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان فارس در سالن شهید قاضی استانداری فارس، اعضای جدید اتاق فکر (کارگروه علمی پژوهشی) این شورای معرفی شدند.
حجت الاسلام والمسلمین محمد استوار میمندی، محمد رضی حدائق، رضا جاویدی، مصطفی مشفقیان، محسن جاجرمی زاده، سید سعید زاهد زاهدانی، سید حسین حقایقی، معصومه جعفری، زهرا یقطین و غلامرضا خوش اقبال در این آیین‌ حکم یک ساله عضویت در این اتاق فکر خود را از آیت الله لطف الله دژکام نماینده ولی فقیه و رئیس شورای فرهنگ عمومی استان فارس دریافت کردند.
بررسی روند تدوین سند نقشه مهندسی فرهنگی استان فارس، بحث و بررسی درخصوص ساختار و آیین نامه داخلی شورای فرهنگ عمومی فارس و راه‌اندازی پردیس شرکت‌های  هنربنیان و فرهنگ‌بنیان ذیل جهاد دانشگاهی فارس از مصوبات جلسه چهارشنبه شورای فرهنگ عمومی استان فارس بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha