۲۱ مرداد ۱۴۰۲، ۱۵:۰۳
کد خبر: 85196611
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه شیراز :مردم باید پای کار فرهنگ فارس بیایند

شیراز - ایرنا - نماینده ولی فقیه در فارس گفت: لازم است ظرفیت جریان مردمی و گروه‌های مردم نهاد بیش از این برای تحقق اهداف سند فرهنگی استان به کار گرفته شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله لطف الله دژکام روز شنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی فارس اظهار کرد: فعالیت دستگاه‌های فرهنگی بدون همراهی مردم اثرگذاری کافی را ندارد و جامعه روحانیت در قالب دستگاهای تبلیغات اسلامی، امور مساجد، نهاد ائمه جمعه، دانشگاه ها و حوزه علمیه فارس باید برای فعال کردن این بخش کمک کنند.

وی با اشاره به ارزیابی نتایج عملکرد دستگاه‌ها در سند مهندسی فرهنگی فارس، اذعان کرد: شکل‌گیری یک جریان فرهنگی به دنبال اقدامات دستگاه احساس نمی‌شود.

نماینده ولی فقیه در فارس ادامه داد: باید فعالیت دستگاه‌ها در جهت عمل به این سند فرهنگی به گونه‌ای هماهنگ شود تا شاهد شکل‌گیری یک گفتمان و جریان فرهنگی برای تغییرات فرهنگی اجتماع باشیم.

دژکام تاکید کرد: ۴۶ دستگاه فارس اهتمام داشته باشند تا شاهد تاثیرگذاری بیشتری در جریان فرهنگی جامعه باشیم.

نماینده ولی فقیه در فارس گفت: داده‌های سنجش شاخصهای فرهنگی استان باید با نگاه تحلیلی عقلی و منطقی به جای آماری نگریسته شود چرا که آمار در برخی بخش‌ها جای تشکیک دارد.

وی اضافه کرد: بر اساس تحلیل‌های منطقی و فلسفی باید تصمیم‌گیری و تصمیم سازی شود.

شاخصهای فرهنگی فارس اولویت‌بندی شود

استاندار فارس در ادامه این جلسه گفت: شاخصهای فرهنگی فارس باید برای احصا مسائل و رفع آنها باید اولویت گذاری شود تا مشخص شود در زمان حاضر کدام مورد نیازمند برنامه‌ریزی و اقدام شود.

محمد هادی ایمانیه افزود: پس از این اولویت‌بندی، باید شیوه‌های احصا اطلاعات مانند افکار سنجی و دریافت از دستگاه‌ها مشخص شود و پس از بحث و بررسی نسبت به رفع مسائل هم اندیشی و اقدامات مرتبط از دستگاه‌ها مطالبه شود.

وی بیان کرد: پیش از برگزاری نشست‌های شورای فرهنگ عمومی باید نشست‌هایی در زیر کمیته‌های متعدد برگزار و مباحث بررسی و چکش کاری شود تا نتیجه پخته آن به این شورا ارائه شود.

استاندار فارس با تاکید بر تولید محتوای فرهنگی موثر در این استان، گفت: دستگاه‌های فرهنگی باید در این زمینه با رویکرد هم افزایی اقدام کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha