۱۶ تیر ۱۴۰۰، ۱۵:۲۴
کد خبرنگار: 5213
کد خبر: 84396562
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

٣٠٠ مورد مشکوک کرونا هندی در کاشان شناسایی شد

کاشان - ایرنا - معاون بهداشتی و سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: ٣٠٠ مورد مشکوک کرونا هندی (دلتا) در این منطقه شناسایی شده که نیاز به تایید نهایی دارد.

به گزارش ایرنا، مهدی دلاوری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران با یادآوری شناسایی ۱۷ مورد کرونا هندی طی روزهای گذشته در منطقه کاشان، افزود: نکته مهم این است که نتایج موارد قبلی با تایید نهایی و نیز موارد مشکوک یادشده نشان می‌دهد سویه دلتا در شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل گردش دارد و با گذشت زمان تعداد افراد مبتلا به آن بیشتر خواهد شد.

وی تصریح کرد: با توجه به قدرت سرایت بسیار بالای این سویه، استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی باید بیش از پیش مورد توجه قرار بگیرد.

دلاوری یادآور شد: به دنبال افتتاح آزمایشگاه بیومارکرهای مولکولی دانشگاه علوم پزشکی کاشان در سفر سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، غربالگری و شناسایی واریانت‌های مهم کروناویروس SARS-CoV۲ در کاشان امکان‌پذیر است.

به گفته وی، این آزمایشگاه با همکاری یک واحد فناور در مرکز رشد فناوری دانشگاه اقدام به ساخت سه کیت غربالگری مولکولی واریانت‌های مختلف کرونا کرده است.

معاون بهداشتی و سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کاشان نهم تیر نیز از شناسایی سه مورد قطعی و ۱۲ تیر از تایید ۱۴ مورد کرونا هندی در این منطقه خبر داده بود.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کاشان نیز اظهار داشت: شمار آزمایش مثبت ویروس کرونا در شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل با ثبت ۵۰ مورد جدید به ۲۵ هزار و ۲۴۹ نفر رسید.

مریم امیدی افزود: در ۲۴ ساعت گذشته ۳۱ بیمار جدید حاد تنفسی از سن ۲ تا ۷۹ سال در مرکزهای درمانی کاشان و یک نفر با سن ۸۱ سال در اران و بیدگل تحت مراقبت و درمان هستند.

وضعیت کرونایی شهرستان‌ کاشان و آران و بیدگل در برهه کنونی به ترتیب قرمز و زرد است.

ویروس کرونا اواسط دسامبر ۲۰۱۹ (۲۴ آذر ۹۸) در شهر «ووهان» کشور چین گزارش شد؛ ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام‌برده می‌شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ۹۸) به‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در این کشور اعلام کرد.

ویروس کرونا ۲۰۱۹ (COVID-۱۹) در نهایت به همه کشورها از جمله ایران سرایت کرد و سازمان بهداشت جهانی را بر آن داشت تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی همچون استفاده از ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی توصیه‌ شده است.

جمعیت نزدیک به ۵۰۰ هزار نفری شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل، زیر پوشش خدمات بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی کاشان قرار دارد.

شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر در فاصله حدود ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان و شهرستان آران و بیدگل با بیش از ۱۰۳ هزار نفر جمعیت در حدود ۲۱۵ کیلومتری اصفهان قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha