شیوع بالای کرونا ، هرمزگان را با کمبود تخت بیمارستانی مواجه کرده است

بندرعباس- ایرنا- رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت : به دلیل شیوع بالای کرونا در استان، هم اکنون با کمبود تخت بیمارستانی برای بستری کردن مبتلایان جدید مواجه هستیم.

دکتر حسین فرشیدی روز جمعه در این خصوص به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در حال حاضر ۸۳۰ مبتلا به کرونا در بیمارستان های هرمزگان بستری هستند و هر روز نیز بر شمار مبتلایان بستری اضافه می شود و در حال حاضر ۱۱۰ نفر از مجموع بستری ها نیاز به خدمات بخش آی سی یو دارند، که متاسفانه این بخش با تمام ظرفیت تکمیل است و امکان بستری این افراد وجود ندارد.

وی بیان داشت: هم اکنون در بسیاری از شهرستان ها شاهد تکمیل ظرفیت بخش های کووید هستیم و در بندرعباس نیز که با وضعیت فوق بحرانی روبرو است، چهار بخش آی سی یو ویژه کووید بیمارستان شهید محمدی تکمیل شده و در مواردی پزشکان برای ارایه خدمات ویژه مخصوص این بخش، بیماران را در دیگر بخش ها بستری کردند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان ادامه داد: تا پیش از این آمار بستری های روزانه بین ۱۳۰ تا ۱۷۰ نفر بود، اما اکنون این آمار از مرز ۲۰۰ نفر نیز گذشته و هر لحظه رو به افزایش است.

فرشیدی با بیان اینکه علاوه بر تخت بیمارستانی با کمبود نیروی پرستار نیز مواجه هستیم، ادامه داد: در این شرایط و با توجه به وضعیت حاکم بر هرمزگان و آمار بالای مبتلایان به کرونا، فشار کاری بسیار زیادی بر نیروهای بهداشت و درمان استان وارد است.

وی هشدار داد: اگر روند شیوع کرونا در هرمزگان همینطور صعودی باشد و مردم همکاری لازم را در رعایت پروتکلهای بهداشتی نداشته باشند و از سوی دیگر محدودیت های کرونایی نیز اعمال نشود، باید شاهد افزایش مرگ و میرهای کرونا در هرمزگان باشیم.

دکتر فرشیدی با تاکید بر رعایت پروتکلهای بهداشتی و اجتناب جدی مردم از انجام سفرهای غیرضروری به ویژه به مقصد استان های همجوار و درگیر با ویروس دلتا، گفت: از مدیران دستگاه ها و سازمان ها نیز خواستاریم تا با اعمال محدودیت های بیشتر و برنامه ریزی برای دورکاری نیروها، یاریگر نیروهای بهداشت و درمان در کنترل این ویروس باشند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: علاوه بر رعایت پروتکلهای بهداشتی به ویژه زدن ماسک و پرهیز از حضور در تجمع ها، واکسیناسیون نیز از جمله راه های پیشگیری از شیوع گسترده کرونا در جامعه است که در استان طبق برنامه در حال انجام است.

وی با اشاره به تشدید و تقویت بیماریابی در هرمزگان ، اظهار داشت: واکسیناسیون از جمله راه های پیشگیری از انتشار ویروس در جامعه است که هم‌اینک برای افراد ۶۰ سال به بالا در استان در حال اجراست.

فرشیدی تصریح کرد: در صورتی که بتوانیم تا یکماه آینده واکسیناسیون را برای گروه سنی ۵۰ سال اجرا کنیم ، از مرگ و میر افراد زیادی جلوگیری خواهد شد .

این مقام مسوول خاطرنشان کرد: در همین راستا نیز با پیگیری‌های انجام شده سهمیه واکسن کرونای هرمزگان افزایش یافته و تاکنون نیز ۱۰ هزار دوز واکسن ایرانی برکت در دو مرحله تحویل استان شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha