فضای سبز شهرداری قرچک با انشعاب غیرمجاز آبیاری می‌شود

تهران- ایرنا- مدیر دفتر حراست و امور محرمانه شرکت آبفای جنوب‌شرقی استان تهران با تأکید بر اولویت بودن تأمین آب شرب مورد نیاز مردم گفت: با وجود تذکرات مداوم به مسئولان شهردای قرچک، فضای سبز این شهر با استفاده از انشعابات غیرمجاز آبیاری می‌شود که این انشعابات شناسایی و قطع شد.

به گزارش جمعه ایرنا به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب جنوب‌شرقی تهران، محمد جعفرزاده با اعلام این مطلب اظهار داشت: در شهرستان قرچک انشعابات غیر مجاز آب از چالش های اساسی آبرسانی به مردم است که  این معضل در فضاهای سبز شهرداری بیشتر دیده می‌شود.

وی با اشاره به این که پیش از این تذکرات و اخطارات لازم به مسئولان شهرداری قرچک مبنی بر جلوگیری از آبیاری فضای سبز با انشعابات غیر مجاز داده شده اظهار داشت: تامین و توزیع پایدار آب شرب مشترکان بویژه در ایام فصل تابستان از خطوط قرمز شرکت آبفا است.

وی اضافه کرد: این مهم با تلاش شبانه روزی همکاران و با مشقات فراوان از منابع سطحی و زیرزمینی  انجام می شود و به لحاظ شرعی، استفاده از این آب در فضای سبز گناه و به لحاظ قانونی جرم محسوب می شود.

جعفرزاده گفت: در تیرماه امسال و در پی گشت زنی عوامل حراست و اکیپ حفاظت از تاسیسات آب در سطح شهرستان قرچک، مشاهده شد که آبیاری فضای سبز شهرداری به صورت غرق آبی و از طریق انشعاب غیر مجاز انجام می‌شود.

وی ادامه داد: بی درنگ پس از اطلاع از فاجعه آبیاری فَضای سبز توسط انشعاب غیر مجاز، نسبت به قطع و جمع آوری آن اقدام شد تا از تلفات حجم زیادی از آب شرب مورد نیاز مردم در روزهای گرم تابستان جلوگیری بشود.

جعفرزاده اظهار داشت: در این رابطه پنج رشته انشعاب غیر مجاز آب در اقطارهای ۶۳ و ۴۰ میلیمتری و به انضمام سه دستگاه پمپ که به صورت مستقیم از شبکه به مقدار ۳۰ لیتر بر ثانیه به اندازه آب تولیدی از ۲ چاه، آب برداشت می‌کردند، با هماهنگی‌های به عمل آمده با دستگاه های قضایی و انتطامی قطع و جمع آوری شد.

وی با تقدیر از دستور قاطع دادستانی قرچک برای جمع آوری انشعابات غیر مجاز فضای سبز شهرداری، اضافه کرد: با قطع این پنج انشعاب غیر مجاز فشار شبکه تعدادی از روستاهای قرچک تنظیم و تامین شد.

مدیر دفتر حراست و امور محرمانه شرکت آبفای جنوب‌شرقی استان تهران افزود: بر اساس محاسبات انجام شده، حجم آب مصرفی که از طریق  این پنج انشعاب تلف می‌شد به اندازه ۴۰۰ خانوار چهار نفره و به طور تقریبی هزار و ۶۰۰ نفر است که این امر گام مهمی برای مدیریت مصرف و جلوگیری از تلفات آب به حساب می‌آید.

شهرستان قرچک با ۲۷۰ هزار نفر جمعیت در ۳۰ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha