۱۹ تیر ۱۴۰۰، ۱۰:۰۴
کد خبر: 84398477
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

قدردانی ایکوم از موزه بزرگ خراسان و فردوسی

۱۹ تیر ۱۴۰۰، ۱۰:۰۴
کد خبر: 84398477
قدردانی ایکوم از موزه بزرگ خراسان و فردوسی

مشهد- ایرنا- رییس گروه موزه‌های اداره‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی خراسان رضوی گفت: کمیته ملی موزه‌های ایران (ایکوم) در نامه‌ای از موزه بزرگ خراسان و موزه فردوسی به دلیل عملکردشان در دوران شیوع ویروس کرونا قدردانی کرد.

به گزارش روز شنبه روابط‌ عمومی اداره‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی خراسان رضوی، محمدرضا پهلوان‬ در این تقدیرنامه آورده است: مراتب تقدیر و سپاس ایکوم ایران برای تلاش و همیاری ارزنده این موزه‌ها در ارائه خدمات مرتبط موزه در فضای مجازی و در راستای تحقق شعار ایکوم در سال ۱۴۰۰ بوده است.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط و محدودیت‌های قرنطینه، کرونا و هم‌چنین وجود ویروس منحوس کرونا، پیشرفت و تحول چشم‌گیر تکنولوژی در سال‌های اخیر در زمینه کیفیت نگهداری و ارائه اطلاعات موجب شد تا موسسات و نهادهای مختلف فرهنگی بتوانند در این شرایط سخت، با بهره‌گیری از فناوری‌های نوین، یادگارهای ارزشمند و میراث‌ فرهنگی ملموس و ناملموس نیاکان سرزمین خویش را به فاخرترین صورت ممکن در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی معرفی کنند و به این ترتیب چراغ امید را برای آیندگان روشن نگاه دارند.

پهلوان یادآور شد: در حال حاضر خراسان رضوی ۹۷ موزه فعال دارد که به دلیل شرایط و محدودیت‌های کرونا بیشتر این موزه‌ها تعطیل و یا به‌صورت محدود با رعایت پروتکل‌های بهداشتی پذیرای بازدیدکنندگان هستند.

موزه بزرگ و منطقه‌ای خراسان با وجود قرار داشتن در فضای بوستان کوهسنگی مشهد و نیز موزه فردوسی علیرغم قرار داشتن در فضای داخلی باغ آرامگاه فردوسی از دیگر موزه‌های این استان و ایران مجزا نیستند و به منظور حفظ سلامت علاقه‌مندان بازدیدکننده و هم‌چنین جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، فعلا تعطیل هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha