استاندار خراسان رضوی: فوت یک نفر از شهروندان هم برای ما خط قرمز است

مشهد- ایرنا- استاندار خراسان رضوی با قدردانی از اقدامات انجام شده در مقابله با کرونا در این استان گفت: فوت یک نفر از شهروندان هم برای ما خط قرمز است.

به گزارش روز شنبه استانداری خراسان رضوی، محمدصادق معتمدیان در نشست ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا که با حضور نماینده ولی فقیه در استان و اعضای کمیته‌های این ستاد در دفتر استاندار برگزار شد، افزود: از نگاه نماینده ولی فقیه در استان نسبت به داشتن دغدغه سلامت مردم، زائران و مجاوران قدردانی می‌کنم.

وی ادامه داد: در موج چهارم کرونا، با اقدامات انجام شده در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی، کمیته علمی ستاد کرونا، هماهنگی میان اعضا، نیروی انتظامی، بسیج، اجرای طرح شهید سلیمانی و صداو سیما؛ کارنامه استان قابل قبول بود.

استاندار خراسان رضوی همچنین با قدردانی از تلاش اصحاب رسانه این استان طی ایام شیوع کرونا گفت: هزینه‌های بسیاری هم در مجموعه آستان قدس رضوی برای حفظ سلامت زائران انجام شد که جای تشکر از تولیت آستان قدس رضوی دارد. 

وی به برگزاری مطلوب نمازهای جمعه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی اشاره کرد و افزود: ائمه جمعه استان در این ایام همکاری بسیار موثر داشتند و کمترین نگرانی ما نمازهای جمعه بود که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی برگزار شد.

معتمدیان به چند اقدام برجسته در حوزه مقابله با کرونا پرداخت و ادامه داد: رهگیری بیماران کرونایی، تشکیل کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا و کارگروه‌های متعدد ذیل آن با حضور پزشکان متخصص استان از نکات بسیار با اهمیت بود که در این مدت به صورت شبانه روز در قالب اتاق فکر به ما و دانشگاه علوم پزشکی در تصمیم‌گیری‌ها کمک کردند.

وی با بیان اینکه موج جدید شیوع کرونا اغلب از مناطق جنوبی، مرزهای شرقی و جنوب شرقی وارد کشور می شود گفت: با تدابیری که در این استان اندیشیده شده، گلوگاه‌هایی که احتمال ورود کرونای هندی از آن‌ها بود شناسایی گردیده و محدودیت در آنها ایجاد شد.

استاندار خراسان رضوی افزود: شهرستان مشهد، بینالود و قوچان هم‌اکنون دارای وضعیت قرمز هستند. در این راستا آمار فوتی‌ها هنوز تغییری پیدا نکرده و طی آزمایش‌هایی که انجام می‌شود تعداد بیماران سرپایی از هفته گذشته تاکنون حدود دو برابر شده است.

وی ادامه داد: تلاش ما این است که تعداد فوتی‌ها را کاهش دهیم. با این نگرش در حوزه واکسیناسیون هم بیش از ۵۰۰ هزار دوز واکسن وارد استان شده و ۳۳۰ هزار مورد تزریق صورت گرفته است.

معتمدیان گفت: همچنین ۷۰ درصد افراد ۷۰ ساله به بالا در این استان واکسن کرونا دریافت کرده‌اند. 

وی افزود: در حوزه آگاهی بخشی به مردم و خطرات سویه جدید این ویروس، رسانه ها و صداوسیما با جدیت بیشتری عمل کنند. زیرا این ویروس با سرعت بیشتر شیوع می‌یابد و نباید اجازه دهیم عادی انگاری در جامعه شکل بگیرد.

استاندار خراسان رضوی همچنین خواستار اعمال قانون متخلفان و اخذ تصمیم‌های بازدارنده در وضعیت قرمز کرونایی شد تا مردم از سفر غیرضروری در این شرایط به جدیت خودداری کنند.

وی ادامه داد: رصد بیماران در خراسان رضوی نیز باید با همکاری بسیج و با جدیت بیشتری انجام شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی هم گفت: علت حضور من در این نشست تشکر و قدردانی از عزیزانی است که در مسوولیت‌های مختلف این حوزه فعالیت می‌کنند.

آیت الله سید احمد علم الهدی افزود: به لطف خداوند در حوزه درمان مشکل چندانی در این استان به نظر نمی‌رسد. امکانات و تجهیزات درمانی ما مهیا است و با ابتکار استاندار خراسان رضوی مبنی بر تشکیل کمیته علمی، دستگاه‌های علمی و چهره‌های علمی دانشگاه به شکل قوی‌تر به عرصه آمده‌اند.

وی ادامه داد: همچنین از حضور آن‌ها استفاده بیشتری شده و حضور فکری و نرم افزاری آنها در امر درمان به جریان سخت افزار و تجهیزات افزوده شده و موفقیت‌هایی به دست آمده است.

امام جمعه مشهد با اشاره به تجارب شکل گرفته در حوزه مدیریت کرونا گفت: طرح مسجد سنگر سلامت تجربه موفقی بود که طی آن در ۲۵۰۰ مسجد، بیماریابی و درمان بیماران انجام شد و این طرح باعث شد بار سنگین موج کرونا از روی بیمارستان‌ها برداشته شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha