سرمربی تیم ملی کبدی: آمادگی، انگیزه و تجربه ملاک انتخاب ملی‌پوشان است

تهران - ایرنا - سرمربی تیم ملی کبدی ایران گفت: ملاک انتخاب برای حضور در تیم ملی، آمادگی مطلوب، تجربه کافی و انگیزه بالاست و ورزشکارانی که این شاخصه ها را داشته باشند می‌توانند امیدوار به حضور در ترکیب تیم باشند.

«امیر مازندرانی» روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: یکی از مهم‌ترین فاکتورها برای ما انگیزه بازیکنان است، آمادگی بدنی و تجربه لازم هم مهم است اما به دنبال بازیکنانی هستیم که جدا از دو فاکتور اولیه، انگیزه مضاعفی برای اثبات شایستگی‌های خود داشته باشند چرا که در دیدارهای مهم می‌توانند نقش مهمی را ایفا کنند.

وی ادامه داد: کبدی ایران سال‌هاست در میادین مهم ورزشی برای این رشته و ورزش ایران افتخارآفرینی کرده است. بسیاری از ورزشکاران این رشته تجربه حضور در پروکبدی را هم داشته و مدال‌های رنگارنگی را در کارنامه ورزشی خود دارند و شاید همین افتخارات متعدد به نوعی بی‌انگیزگی ایجاد کند. به دنبال آن هستیم تا ورزشکاران با انگیزه را در کنار خود داشته باشیم که در عطش موفقیت و قهرمانی باشند تا بتوانیم افتخارات گذشته را تکرار کنیم.

سرمربی تیم ملی کبدی ایران تاکید کرد: متاسفانه شرایط کرونایی بسیاری از برنامه‌های ما را به هم ریخت و اجازه نداد طبق برنامه پیش برویم. قرار است رقابت‌های قهرمانی کشور را قبل از نیمه مرداد برگزار کنیم که مجوزهای لازم هم گرفته شده اما شاید به دلیل کرونا و شرایط موجود، با چند روز تاخیر همراه باشد اما برگزاری آن حتمی است و بهترین‌ها را برای حضور در تیم ملی از دل این مسابقات انتخاب می‌کنیم.

مازندرانی تصریح کرد: برگزاری انتخابی تیم ملی به نوعی عدالت محوری هم خواهد بود چراکه بعد از بازی‌های آسیایی جاکارتا خیلی اتفاقات افتاده و شاید امروز ورزشکاران و قهرمانان در آن شرایط مطلوب نباشند و از سویی استعدادهای جدیدی ظهور کرده‌اند که از دید ما پنهان مانده و با برگزاری انتخابی خیال ما هم راحت است و بدون شک بهترین‌های ایران را برای حضور در تیم ملی انتخاب خواهیم کرد. 

پروکبدی هند بزرگ‌ترین و بالاترین سطح مسابقات در کبدی جهان است که با حضور ۱۲ تیم هندی در قالب لیگ همه ساله برگزار می‌شود.

سطح پروکبدی از جام جهانی این رشته نیز بالاتر است برخلاف ورزش‌های تیمی مثل فوتبال که جام جهانی بزرگترین تورنمنت است یا والیبال که المپیک سطح بالاترین مسابقه در آن است در کبدی پروکبدی بزرگ‌ترین و حساس‌‍ترین مسابقه به شمار می‌رود؛ علت آن نیز حضور بهترین بازیکنان جهان در این لیگ است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha