۲۱ تیر ۱۴۰۰، ۹:۲۲
کد خبرنگار: 3123
کد خبر: 84400736
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

خاموشی برق مشترکان خانگی خراسان شمالی به صفر رسید

بجنورد- ایرنا- مدیردفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی گفت: کاهش ساعات اداری و سوق یافتن خاموشی ها به سمت صنایع، قطع برق مشترکان خانگی را در این استان در روزهای اخیر به صفر رساند.

محمد صدقی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ادامه روند قطع خاموشی برای مشترکان خانگی را در روزهای آینده در گرو رعایت الگوی مصرف و صرفه جویی از سوی مشترکان خانگی و حتی صنعتی اعلام کرد.
وی در مورد مصرف برق ادارات و صنایع نیز اظهار داشت: طیق دستورالعمل ارائه شده از سوی شرکت توانیر  ادارات و صنایع باید میزان مصرف خود را کاهش دهند و در غیر این صورت  پس از یک نوبت اخطار در صورت بی توجهی برق آن ها نیز قطع شود.

صدقی با اشاره به این که مصارف برق ادارات بیش از سایر مشترکان است، تنها راهکار جلوگیری از خاموشی های احتمالی را  کاهش و مدیریت مصرف و استفاده از مولد برق اضطراری اعلام کرد.
این مسوول شرکت توزیع برق خراسان شمالی  ساعات پیک مصرف برق را  ۱۲ تا ۱۸ عصر اعلام کرد و از مشترکان برق  خواست تا برای جلوگیری از خاموشی و ضررهای احتمالی به صنایع الگوی مصرف را رعایت کنند.

در خراسان شمالی ۳۷۳ هزار انشعاب برق در بخش های تجاری، خانگی، ادارای و صنعتی  مشترک شرکت توزیع برق هستند و ۹۹.۹ درصد جمعیت شهری و روستایی از برق برخوردارند و 

با احتساب برق مصرفی مشترکان بزرگ صنعتی از جمله پتروشیمی، سیمان، ریخته گری و آلومینا، مصرف برق استان در اوج مصرف  به ۳۸۰ تا ۴۰۰ مگاوات می رسد و از تعداد مصرف کنندگان برق در خراسان شمالی۵۳ درصد مشترکان خانگی استان خوش مصرف، ۳۰ درصد کم مصرف و تنها ۱۷ درصد پر مصرفند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha