بازگشت برنامه خاموشی ها به خانه مشترکان خراسان شمالی

بجنورد- ایرنا- مدیر دفتر مدیریت مصرف برق شرکت شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی گفت: به دلیل افزایش مصرف برق از سوی مشترکان بیش از میزان سهمیه مصوب استانی، احتمال از سر گیری خاموشی در روزهای آینده وجود دارد.

محمد صدقی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: اگر میزان مصرف برق مشترکان در ساعات پیک همچنان روند افزایشی داشته باشد، از فردا اول تیرماه بار دیگر  برنامه خاموشی برای مشترکان اعمال می شود.
وی بدون اشاره به سهمیه پیش بینی برای برق مصرفی استان خراسان شمالی اظهارداشت : براساس بررسی در روز گذشته میزان برق مصرفی مشترکان این استان در هر ساعت 237 مگاوارت رسید و تداوم این روند  برای شرکت برق راهکار جز اجرای برنامه خاموشی باقی نخواهد گذاشت.
صدقی خاطرنشان کرد: شرکت متبوعش برای مدیریت مصرف برق  با صنایع استان هماهنگ و تفاهم نامه  را منعقد کرد تا این واحد ها مصرف برق را در ساعات چر مصرف و پیک بار کاهش دهند و به میزان همکاری آن ها به آن ها پاداش داده می شود.  

صدقی در مورد وضعیت مصرف برق در بخش کشاورزی نیز گفت: اگر کشاورزان نیز مصرف برق خود را کم و چاه های خود را به مدت ۴ ساعت در پیک بار خاموش کنند برق آن ها رایگان خواهدشد.

وی افزود:  کشاورزانی که می خواهند بهای برق آنها رایگان شود باید از ۱۵خرداد تا ۱۵ شهریور ماه برق خود را روزانه ۴ ساعت در پیک بار به صفر برسانند تا بهای برق آنها رایگان شود.  

مدیر دفتر مدیریت مصرف برق شرکت شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی در مورد همکاری ادارات نیز گفت: بیش از ۵۰ درصد ادارات استان با طرح کاهش مصرف برق همکاری دارند و مصرف برق خود را  بیش از ۳۰درصد کاهش دادند ، اما بانک ها همچنان در فهرست مشترکان پر مصرف قرار دارند و چنانچه به هشدارها و اخطارها توجه نکنند، برقشان قطع می شود.

صدقی  خاطرنشان کرد: با تغییر ساعات کار ادارات در استان از 19 خردادماه سال جاری روزانه  ۱۰ مگا وات  در مصرف برق صرفه جویی شد و این برنامه باید تداوم داشته باشد.
 وی اضافه کرد :  ۲۷۰ ساختمان اداری در استان وجود دارد که هزار انشعاب برق دارند و این درحالی است که هر انشعاب اداری ممکن است به اندازه ۵۰ انشعاب خانگی مصرف داشته باشد.  

وی با بیان این که مصارف ادارات در روز بیشتر از دیگر بخش هاست گفت: به همین دلیل تاکید ما بر کاهش مصرف برق ادارات در روز ، و  رساندن مصرف برق آن ها به ده درصد مصرف روزانه در شامگاه است.

وی ساعات پیک مصرف برق را  ۱۲ تا ۱۸ عصر اعلام کرد و از مشترکان برق  خراسان شمالی خواست تا برای جلوگیری از خاموشی و ضررهای احتمالی به صنایع الگوی مصرفی را رعایت کنند.

در خراسان شمالی ۳۷۳ هزار انشعاب برق در بخش ههای تجاری، خانگی، ادارای و صنعتی  وجود دارد و هم اینک ۹۹.۹ درصد جمعیت شهری و روستایی استان خراسان شمالی از برق برخوردارند به طوری که   از جمعیت ۸۶۳ هزار نفری آن حدود ۳۷۳ هزار خانوار این استان مشترک  برق هستند  

با احتساب برق مصرفی مشترکان بزرگ صنعتی از جمله پتروشیمی، سیمان، ریخته گری و آلومینا، مصرف برق استان به ۳۸۰ تا ۴۰۰ مگاوات نیز می رسد و از تعداد مصرف کنندگان برق در خراسان شمالی۵۳ درصد مشترکان خانگی استان خوش مصرف، ۳۰ درصد کم مصرف و تنها ۱۷ درصد پر مصرف هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha