۲۳ تیر ۱۴۰۰، ۲۰:۰۵
کد خبرنگار: 2104
کد خبر: 84403919
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

درمانگاه تامین اجتماعی دیواندره آماده تحویل است

سنندج – ایرنا - مدیر درمان تامین اجتماعی کردستان گفت: در راستای برنامه‌های توسعه‌ای، عملیات احداث درمانگاه عمومی دیواندره از اول سال ۹۸ اجرایی شده و اکنون آماده تحویل موقت است.

به گزارش ایرنا، شیرزاد قادرپوراقدم  روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: پیگیری ساخت درمانگاه دهگلان هم از برنامه های در دست اقدام مدیریت درمان در سال ۱۳۹۹ بوده است .

وی با بیان اینکه سال گذشته با اعتباری بیش از چهار هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال  تلاش شد تا خدمات درمانی مورد نیاز بیمه شدگان به بهترین نحو ممکن ارائه شود، افزود: این اعتبار بصورت مستقیم و یا از طریق خرید خدمات از مراکز درمانی طرف قرارداد تامین شد.

مدیر درمان تامین اجتماعی کردستان با بیان اینکه این مدیریت در ۲ بخش درمان مستقیم و غیرمستقیم به بیمه شدگان خدمت ارائه می دهد، یادآور شد: در بخش درمان مستقیم ۲  بیمارستان در شهرهای سنندج و سقز، یک پلی کلینیک تخصصی در سنندج و سه درمانگاه تخصصی در شهرهای بیجار، قروه و مریوان و ۲ درمانگاه عمومی در شهرهای کامیاران و بانه به بیمه شدگان خدمت‌رسانی می کنند.
قادرپوراقدم افزود: وضعیت مراکز ملکی سازمان در استان در مقایسه با کشور، از لحاظ کمی و کیفی ، دارای وضعیت مطلوبی بوده و می توان گفت در صورت موافقت سازمان با ساخت درمانگاه دهگلان، کردستان تنها استان در کشور خواهد بود که تمام شهرستانهای آن دارای حداقل یک مرکز درمانی است .  

وی به عملکرد این مدیریت در سال گذشته پرداخت و افزود: در مجموع ۷۷۳ هزار و ۴۸۷ نفر بصورت سرپایی به مراکز درمانی تامین اجتماعی مراجعه کردند که از این تعداد ۶۲۰ هزار و ۱۴۴ نفر به پزشکان عمومی، ۱۱۶ هزار و ۶۹۷ نفر به متخصصین و ۳۶ هزار و ۶۴۶ نفر به دندانپزشکی مراجعه کرده‌اند.

 مدیر درمان تامین اجتماعی کردستان ادامه داد: در همین مدت  ۷۴۴ هزار و چهار نفر در مراکز پاراکلینیکی ، شامل ۶۰۲ هزار و ۱۶۶ مورد نسخه دارویی، ۹۹ هزار و ۷۱۶ نسخه آزمایشگاهی، ۳۴ هزار و ۶۱۵ مورد اقدامات رادیولوژی و سونوگرافی و هفت هزار و ۵۰۷  مورد فیزیوتراپی ثبت شده است.
قادرپوراقدم اضافه کرد: در این مدت در بیمارستانهای سنندج و سقز ۱۴ هزار و ۷۷۴ مورد بیمار بستری تحت مداوا قرار گرفته و بیش از هفت هزار و ۵۸۳ فقره عمل جراحی انجام شده است.

وی افزود: از مهمترین شاخص های این بخش می توان به متوسط اقامت بیمار به میزان ۲.۱۵ روز،  ضریب اشغال تخت به میزان ۴۷.۳۳ درصد و نسبت سزارین به زایمان طبیعی ۲۸ درصد اشاره کرد.

مدیر درمان تامین اجتماعی کردستان گفت : از دیگر موارد قابل ذکر دراین بخش می توان به تشکیل ۶۹ جلسه کمیسیون پزشکی بدوی بمنظور بررسی ۹۱۳ پرونده و تشکیل ۱۲ جلسه کمیسیون تجدید نظر پزشکی بمنظور بررسی ۱۲۲ مورد تقاضای از کارافتادگی، ۹ جلسه کمیته ماده ۹۰ به منظور بررسی تعداد ۵۹ پرونده، رسیدگی به سه هزار و ۹۸۲ فقره پرونده معاینات متقاضیان بیمه های خاص و نیز تشکیل ۱۲۸ جلسه شورای پزشکی رسیدگی به ۲ هزار و ۶۹ فقره پرونده  استراحت پزشکی اشاره کرد.

وی گفت : ۷۷۳ هزار و ۴۸۷ نفر از خدمات یاد شده با هزینه ای بالغ بر سه هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال بهره مند شدند.

قادرپوراقدم به طرحهای توسعه ای بخش درمانی تامین اجتماعی در استان اشاره و اظهار داشت: آغاز بهره برداری از درمانگاه عمومی کامیاران و بانه، اتمام طرح توسعه اورژانس بیمارستان سنندج با مدرن ترین تجهیزات و امکانات کاملا استاندارد همراه با ارتقا و افزایش تختهای فعال آن از ۱۰ به ۲۲ تخت، آغاز عملیات ساخت پروژه عمرانی طرح توسعه بیمارستان سقز در فازهای اورژانس ICU  وNICU، کودکان و واحدهای پاراکلینیکی شامل رادیولوژی و آزمایشگاه و ادامه فعالیت عمرانی ساخت درمانگاه دیواندره از جمله اقدامات صورت گرفته بوده است.

وی به خرید و نصب پنج دستگاه رادیولوژی دیجیتال پروتال و ستون سقفی برای بیمارستان‌های سنندج و سقز و درمانگاه‌های تخصصی بیجار و قروه و آغاز طرح سامانه تولید نسخه الکترونیک و حذف دفاتر درمانی در دفتر رسیدگی به اسناد پزشکی مدیریت درمان تامین اجتماعی استان اشاره کرد و گفت: سال گذشته بیمارستان سنندج در شاخص درصد سزارین به کل زایمان در میان ۶۹ بیمارستان سازمان تامین اجتماعی رتبه اول را کسب کرد.
مدیر درمان تامین اجتماعی کردستان درباره خدمات بخش درمان غیر مستقیم هم اظهار داشت: سال گذشته  از کل مراکز خصوصی و دولتی موجود در استان بالغ بر ۶۶۱ مرکز شامل ۶۰ پزشک عمومی، ۱۹۴ پزشک متخصص،۳۱ دندانپزشک، ۱۵۷ داروخانه، ۱۵۳ واحد پاراکلینیکی، ۱۵ بیمارستان دانشگاهی و یک بیمارستان خصوصی و ۴۸ درمانگاه و ۲ مرکز دی کلینیک طرف قرارداد سازمان تامین اجتماعی است.

قادرپوراقدم  ادامه داد: در این مدت ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار بار مراجعه به این مراکز انجام شده در این مدت ۲۶ هزار ۶۲۱ نفر بستری و در بیمارستان های طرف قـرارداد تحت درمـان قرارگرفتند و هفت هزار و ۷۳۷ مورد عمل جراحی  برای بیمه شدگان تامین اجتماعی انجام شده است.

وی تاکید کرد: این خدمات با هزینه ای بیش از ۱۷۰  میلیارد ریال بمنظور ایجاد تنوع در مراکز ارائه دهنده خدمات و قایل شدن حق انتخاب برای بیمه شدگان سازمان خریداری شده است  .
۱۹ تا ۲۵ تیرماه هفته تامین اجتماعی نام گرفته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha