هشدار  نسبت به تندباد و رگبار پراکنده در قشم

قشم - ایرنا - رییس ستاد بحران شهرستان قشم گفت: پیرو هشدار سازمان هواشناسی، از شامگاه امروز تا یکشنبه، تندبادهای شدید، رگبار پراکنده و گرد و خاک در جزیره و دریا پیش بینی می‌شود.

علیرضا نصری روز چهارشنبه در ستاد مدیریت بحران شهرستان قشم افزود: این سامانه فصلی از سمت شرق وارد منطقه شده و در روزهای جمعه و شنبه به بیشترین حد خود می‌رسد.

وی ادامه داد: سرعت باد تا ۲۸ نات افزایش می‌یابد و احتمال کاهش دید افقی تا ۲ کیلومتر وجود دارد.

فرماندار قشم تصریح کرد: با توجه به تندباد لحظه‌ای، ایجاد امواج، گرد و خاک و کاهش دید افقی، تردد شناورهای سبک و صیادی، لنج‌های تجاری و باری از تردد خودداری کرده و برای سایر شناورها نیز تمهیدات لازم اندیشیده شود.

نصری تاکید کرد: به علت وقوع تندباد، مردم از پارک خودرو در کنار درختان و سازه‌های سبک خودداری کنند.

وی افزود: دستگاه‌های خدمات‌رسان و امدادی که بر اساس مدیریت بحران دارای وظایفی هستند، آمادگی لازم را داشته باشند و مدیران دستگاه‌ها در این ایام در دسترس بوده و کشیک ادارات فعال باشد.

نصری اظهار کرد: اطلاع رسانی به موقع توسط ادارات و رسانه‌ها انجام شده و همچنین دریابانی و شیلات از تردد شناورها جلوگیری کنند.

پیرو اخطاریه وزش تندباد در جنوب کشور، ظهر امروز ستاد مدیریت بحران شهرستان قشم با حضور فرماندار و اعضای این ستاد در فرمانداری قشم تشکیل شد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات سواحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha