۲۳ تیر ۱۴۰۰، ۲۱:۱۳
کد خبرنگار: 3131
کد خبر: 84404417
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

اصلاح قیمت نان در خراسان شمالی در دست اجرا قرار گرفت

بجنورد- ایرنا- مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان شمالی از پیگیری فرآیند اصلاح قیمت نان در استان خبر داد.

به گزارش شامگاه چهارشنبه پایگاه اطلاع رسانی استانداری خراسان شمالی، محمد بدری با اشاره به تجمع امروز تعدادی از نانوایان استان برای افزایش قیمت نان، گفت: اگرچه فرایند اصلاح قیمت نان در حال پیگیری است ولی سطح درآمدی مردم استان نیز پایینتر از میانگین کشوری است و فرآیند اصلاح قیمت نان نباید سبب فشار به اقشار شود.

وی افزود: بررسی قیمت های مختلفی از سوی اتحادیه نانوایان، سازمان صمت، اتاق اصناف و اداره کل غله در خصوص اصلاح قیمت نان ارسال شده و در حال بررسی است و در چند روز آینده با همدلی مردم و مسوولان موضوع ساماندهی می شود.

بدری گفت: با توجه به اینکه که اهالی استان جزو اقشار محروم کشور و بیشتر روستانشین هستند بنابراین فرآیند اصلاح قیمت نان نیز با این رویکرد که فشار اقتصادی کمتری به مردم متحمل شود، انجام خواهد شد.

وی افزود: سطح درآمدی مردم استان نسبت به میانگین کشوری است و یک چهارم جمعیت استان تحت پوشش سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی(ره) است.

بدری با بیان اینکه این تجمعات جز خوراک دادن به رسانه های بیگانه و دشمنان نظام حاصل دیگه ندارد و مردم با بصیرت و آگاه استان خراسان شمالی نباید موجب شکل گیری این نوع اتفاقات باشند، گفت: تلاش داریم در آینده نزدیک اصلاح قیمت نان به نحوی باشد که منافع قشر ضعیف استان، روستاییان و نانوایان به صورت منصفانه تامین شود.

در استان خراسان شمالی با جمعیت ۸۶۳ هزار نفری بیش از یک هزار ۳۰۰ نانوایی فعالیت دارند و براساس آمارهای موجود، سرانه مصرف آرد در این استان  ۹.۵  کیلوگرم است که حدود ۲ کیلوگرم از سرانه کشوری بالاتر است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha