ابرهای پراکنده آسمان استان همدان را فرا می‌گیرد

همدان- ایرنا- کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان گفت: در پی افزایش رطوبت هوا، ابرهای پراکنده آسمان بیشتر نقاط استان همدان را فرا می‌گیرد.

«روح‌الله زاهدی» روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس بررسی داده ها و نقشه های پیش یابی هواشناسی، آسمان بیشتر نقاط استان همدان در ۲۴ ساعت آینده صاف تا قسمتی ابری، همراه با افزایش ابر، غبار محلی و وزش باد پیش بینی می‌شود.

وی اظهار داشت: میزان ابرناکی هوا در مناطق شمالی و شرقی استان بیشتر از سایر نقاط است و بارش قطره ای باران در این مناطق پیش بینی شده است.

زاهدی عنوان کرد: ابرناکی آسمان استان تاسه روز آینده ادامه دارد و موجب کاهش دمای روزانه می‌شود.

وی ادامه داد: به دنبال ابرناکی آسمان، دمای بیشینه (روزانه) استان بین یک تا سه درجه سانتی گراد کاهش می‌یابد.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان با اشاره به اینکه سرعت وزش باد در ساعت‌های بعدازظهر نیز افزایش می‌یابد، تصریح کرد: غبار رقیق تا سه روز آینده بر فراز آسمان استان فعال است و موجب کاهش دید افقی می‌شود.

وی گفت: اسدآباد با ۳۸ درجه سانتیگراد بالای صفر و گل‌تپه با ۱۳ درجه سانتی‌گراد بالای صفر به ترتیب گرمترین و خنک ترین نقاط استان همدان در ۲۴ ساعت گذشته بودند.

زاهدی اظهار داشت: بیشینه و کمینه دمای هوای شهر همدان نیز در این مدت ۳۶ و ۱۵ درجه سانتیگراد بالای صفر به ثبت رسیده است.

آب و هوای استان همدان در نتیجه وجود کوه‌های مرتفع، رودخانه‌ها و پستی و بلندی‌های زیاد به شدت متغیر است و زمستان‌های سرد، پر برف و باران و تابستان‌های معتدل دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha