۲۷ تیر ۱۴۰۰، ۷:۴۲
کد خبرنگار: 3090
کد خبر: 84406177
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

رییس دانشگاه بوعلی همدان: در حوزه حجاب کار ایجابی بر سطحی مقدم است

همدان- ایرنا- رییس دانشگاه بوعلی سینا همدان با تاکید بر اینکه در حوزه عفاف و حجاب کار ایجابی بر کار سطحی مقدم است گفت: نه تنها در بحث حجاب بلکه در همه پدیده های اجتماعی باید اقدامات ایجابی را در دستور کار قرار داد.

«یعقوب محمدی فر» روز یکشنبه به مناسبت هفته عفاف و حجاب در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود:  دانشگاه بوعلی و کمیته انضباطی این دانشگاه در زمینه عفاف و حجاب با رویکرد ایجابی و جذبی مجری قانون است.

رییس دانشگاه بوعلی سینا استان همدان ادامه داد: حجاب به عنوان رویکرد دینی و اجتماعی همواره توسط صاحب‌نظران مورد مطالعه قرار گرفته و به طور کلی وضعیت حجاب دانشجویان ما مناسب است و با وجود هجمه‌هایی که علیه این موضوع می‌شود باید با دید مثبت این مساله را ارزیابی کرد.

محمدی فر با اشاره به اینکه بن مایه‌های فکری و ذهنی بسیاری از افراد پیش از دانشگاه شکل می‌گیرد و دانشگاه فرصت و توان محدودی برای تغییر این افراد دارد ادامه داد: در دانشگاه با افرادی مواجه هستیم که شخصیتشان شکل گرفته است و میزان تأثیرگذاری دانشگاه به اندازه مراحل قبلی رشد آنها نیست.

رییس دانشگاه بوعلی سینا استان همدان یادآور شد: حجاب را نباید به نوع پوشش محدود کرد زیرا بیش از یک نوع سبک زندگی وجود دارد و در خیلی از موارد پسران و دختران ما آموزش مناسبی ندیده‌اند.

محمدی فر خاطرنشان کرد: بخشی از توان دانشگاه باید در راستای آگاهی بخشی به دانشجویان در موضوع حجاب باشد و شاید بهترین روش برای این کار، ترویج باورهای دینی است.

وی اضافه کرد: مساله ای که تا حدودی مورد غفلت واقع شده این است که در زمینه حجاب و عفاف همواره این مساله متوجه زنان در جامعه می شود در حالی که نگاه دین به مساله حجاب و عفاف به هر دو جنس تعلق گرفته است.

رییس دانشگاه بوعلی سینا استان همدان با اشاره به اینکه مساله حجاب را نباید ساده ارزیابی کرد گفت: جامعه ایران را فقط یک مذهب تشکیل نمی‌دهد و از کسانی که مرام و دین متفاوتی دارند نباید توقع داشت مانند کسانی که در این دین هستند رفتار کنند.

وی با اشاره به مساله جهانی شدن و ارتباطات گسترده‌تر با نقاط مختلف دنیا اظهار داشت: با دهکده کوچکی که در دنیا تشکیل شده است اگر بخواهیم جامعه خودمان را با دیگر جوامع مقایسه کنیم به طور قطع جامعه‌ای با حجاب و پوشش خاص خود هستیم، اما اگر بخواهیم از منظر علمای خودمان به این مساله نگاه کنیم شاید خیلی اوضاع مطلوبی نباشد.

محمدی فر با تشریح برنامه های حجاب و عفاف در این دانشگاه گفت: برگزاری کارگاه‌های سبک زندگی، دعوت از کارشناسان و صاحب نظران حوزه حجاب برای سخنرانی و پاسخ به شبهات از جمله برنامه‌های دانشگاه بوعلی سینا برای گسترش فرهنگ عفاف و حجاب است.

وی ادامه داد: برگزاری نشست های سبک زندگی دانشجویی ایرانی اسلامی، دیدار با همسران مکرم شهدای مدافع حرم، ترویج فرهنگ ایثار، مسابقات کتابخوانی و حمایت از تشکل‌ها از دیگر برنامه هایی است که برای گسترش فرهنگ عفاف و حجاب در این دانشگاه اجرا می شود.

۲۱ تا ۲۷ تیرماه به عنوان هفته حجاب و عفاف نامگذاری شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha