۲۶ تیر ۱۴۰۰، ۱۸:۱۵
کد خبرنگار: 2105
کد خبر: 84406715
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تفاهم نامه اجرای طرح باشگاه مخاطبان مسکن در کردستان امضا شد

سنندج-ایرنا- تفاهم‌نامه‌ای ما بین بانک مسکن، پارک علم و فناوری کردستان و اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سنندج در راستای اجرای طرح باشگاه مخاطبان مسکن و ساختمان در این استان به امضا رسید.

به گزارش ایرنا، تفاهم نامه اجرای طرح باشگاه مخاطبان مسکن و ساختمان روز شنبه در  چهل و هشتمین نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی توسط بانک مسکن، پارک علم و فناوری کردستان و اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سنندج امضا شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان هم در این نشست با اشاره به اینکه در تفاهم نامه ایجاد این باشگاه موارد خوبی اشاره شده است، اظهار داشت: فقط در این تفاهم‌ نامه جای اداره کل استاندارد با توجه به اهمیت استاندارد در حوزه ساخت مسکن خالی است.

شهرام ملکی با اشاره به اینکه دولت در بخش مسکن اقدامات مطلوبی انجام شده است، اضافه کرد: یکی از نقاط قوت طرح هایی همچون مسکن مهر پای کار بودن بانک تخصصی این حوزه است.

وی با اشاره به اینکه سهم کردستان از مسکن مهر ایجاد ۳۵ هزار واحد بود، افزود: در حال حاضر تنها ۷۰۰ واحد مسکن مهر باقی مانده که تاپایان سال به متقاضیان تحویل داده می شود و اینگونه کارنامه این طرح در استان بسته می شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان یادآور شد: به منظور استمرار خانه دار کردن مردم در سال ۱۳۹۸ طرح اقدام ملی مسکن به اجرا درآمد و در این استان ۲۲ هزار نفر متقاضی دریافت آن شدند.

ملکی با اشاره به اینکه از تعداد مذکور بیش از ۱۲ هزار نفر واجد شرایط دریافت مسکن بودند، افزود: اگر سایت باز و امکان ثبت نام فراهم شود بی شک متقاضیان بیشتری هم ثبت نام خواهند کرد.

وی یادآور شد: شهرهای سنندج، مریوان و کامیاران با توجه به تعداد ثبت نام شدگان و واجدین شرایط در آنها تامین مسکن با مشکل مواجه شده ولی در بقیه شهرهای استان این طرح بخوبی مدیریت شده است.

تفاهم نامه اجرای طرح باشگاه مخاطبان مسکن در کردستان امضا شد

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان هم در این نشست با اشاره به اینکه صنعت ساختمان یکی از بخش های مهم اقتصادی است، اظهار داشت: در این استان مشکل تامین مسکن مطرح بوده و در این خصوص فشار زیادی به مردم وارد شده است.  

خالد جعفری با اشاره به اینکه در سنندج تنها مردم در یک مرحله توانستند در طرح ملی مسکن ثبت نام کنند، افزود: به دلیل مشکل تامین زمین امکان ثبت نام متقاضیان بیشتری فراهم نشده است.

وی با بیان اینکه با اجرای طرح اقدام ملی مسکن شاهد رونق بخش ساختمان خواهیم بود، یادآور شد: شرکت های نوآور به بخش مسکن ورود پیدا کند که این مهم باید توسط پارک علم و فناوری دنبال شود.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سنندج هم در این نشست با اشاره به اینکه مسکن یکی از نیازهای ضروری هر فردی است، اظهار داشت: مردم کردستان هم مانند دیگر نقاط کشور با مشکل نبود مسکن مواجه هستند.

سید کمال حسینی اضافه کرد: در راستای بهبود و ساماندهی وضعیت مسکن با بانک مسکن و پارک علم و فناوری تفاهم نامه ای برای اجرای طرح باشگاه مخاطبان مسکن و ساختمان استان منعقد و به امضا رسیده است.

مدیر شعب بانک مسکن در کردستان هم در این نشست اظهار داشت: با توجه به گسترش سیستم اطلاع رسانی اجتماعی در حوزه ساختمان هم به شیوه گذشته نمی توان کار کرد.

جلال الدین سلیمی اضافه کرد: به عنوان نمونه دیگر نشانی از میدان کارهای ساختمانی در آینده با توجه به وجود ابزارهای نوین باقی نمی ماند.

وی ایجاد باشگاه مخاطبان مسکن و ساختمان را نگاه جدیدی به حوزه مسکن خواند و اظهار داشت: همه تولیدکنندگان، عرضه کنندگان و مصرف کنندگان در این باشگاه جمع می شوند.

مدیر امورشعب بانک مسکن در کردستان افزود: در مدلی که طراحی شده میزان هزینه تمام شده بخش های مختلف مسکن قابل کاهش است و علاوه بر این از دیگر نقاط قوت این باشگاه شناسایی و معرفی محصولات به مصرف کنندگان است.

سلیمی با اشاره به اینکه این طرح برای نخستین بار در کشور توسط کردستان به اجرا در می آید، اضافه کرد: تا پایان سال جاری اثرات مثبت این طرح را خواهیم دید.

رییس پارک علم و فناوری کردستان هم در این نشست یادآور شد: طرح باشگاه مخاطبان مسکن و ساختمان پیشنهاد بانک مسکن بود و ما با توجه به رسالتمان در راستای اجرای آن اعلام آمادگی کردیم.

خالد سعیدی اضافه کرد : دستگاه های متولی مسکن در استان اگر به این مدل ورود پیدا کنند این طرح موفقیت آمیز خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه کار پارک تامین مسکن نیست ولی وظیفه آن ورود عالمانه و فناورانه تکنولوژی به بخش مسکن است، افزود: امروز بخش مصرف انرژی به معضل تبدیل  شده و  ساخت و ساز با کمک علم و فناوری می تواند به سمت مصرف بهینه انرژی ورود پیدا و این مشکل را برطرف کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha