سرمایه‌گذاران توسعه نیروگاه خورشیدی در استان سمنان حمایت شوند

سمنان- ایرنا- رئیس اتاق بازرگانی ، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان گفت: دولتمردان زمینه برای حمایت از سرمایه‌گذاری در زمینه انرژی خورشیدی برای تولید برق در استان سمنان را فراهم کنند.

علی‌اصغر جمعه‌ای روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا، ابراز داشت: استان سمنان و چند استان دیگر کشور با توجه به تعداد روزهای آفتابی در سال ظرفیت خوبی برای سرمایه گذاری در بخش انرژی خورشیدی دارند که می‌تواند کمبود برق در کشور را جبران کند.
به گزارش اداره کل هواشناسی استان سمنان بیشترین ساعت های آفتابی در استان سمنان در سال گذشته مربوط به میامی با سه هزار و ۳۳۱ ساعت و کمترین روز آفتابی مربوط به رضوان با ۲ هزار و ۷۸۲ ساعت بود، مرکز استان سمنان در سال گذشته دارای ۲ هزار و ۹۳۴ ساعت آفتابی بود.
رئیس اتاق بازرگانی ، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان ادامه داد: دولت می‌تواند با تمرکز در سرمایه‌گذاری در بخش احداث نیروگاه خورشیدی مشکل قطعی مکرر برق در بخش خانگی و صنعتی را برای همیشه رفع کند.
وی یادآور شد: کاهش بارش‌ها و وقوع پدیده خشکسالی در سال آبی جاری و متعاقب آن کم شدن تولید برق نیروگاه‌های آبی، گرمای زودرس و افزایش مصرف برق ضرورت توجه به سرمایه‌گذاری برای ایجاد زیرساخت‌هایی از جمله استفاده از انرژی‌های نوین و جایگزین برای تامین برق را دوچندان می‌کند.
وی اضافه کرد: سرمایه‌گذار در استان سمنان برای احداث نیروگاه خورشیدی به منظور تولید برق وجود دارد، اما نیازمند حمایت دولت است.
جمعه‌ای تصریح کرد: سرمایه‌گذار انتظار دارد دولت در زمینه خرید تضمینی برق و نظارت بر اجرای درست و دقیق مصوبات همراه بخش خصوصی باشد.
رئیس اتاق بازرگانی ، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان خاطرنشان کرد: قطعی مکرر برق آفت تولید و مغایر با شعار امسال است و انتظار می‌رود مسوولان با اتخاذ تصمیم کارشناسانه با دید بلند مدت مانند ایجاد نیروگاه خورشیدی به مشکل قطعی برق پایان دهند.
جمعه‌ای یادآور شد: خسارت ناشی از قطعی مکرر برق در بخش مشترکان صنعتی قابل برآورد نیست و بر بخش‌های مختلف مانند تامین حقوق کارکنان، میزان تولید و ثبات بازار اثر سوء دارد.
رئیس اتاق بازرگانی ، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان تاکید کرد: استفاده از انرژی خورشیدی در کنار مزایایی از جمله کاهش مصرف سوخت‌های فسیلی و متعاقب آن کاهش آلودگی هوا، یکی از راهکارهای مناسب رفع همیشگی دغدغه مردم و بهش صنعت نسبت به کمبود برق و قطع آن در روزهای گرم سال است.
طبق آمارها، ۷۶ هزار میلیارد ریال در قالب ایجاد یکهزار و ۸۰۰ پروانه بهره برداری در استان سمنان سرمایه‌گذاری انجام شده که این حجم سرمایه‌گذاری برای حدود ۶۸ هزار نفر اشتغال به همراه داشت و این استان را به قطب صنعت و معدن کشور تبدیل کرده است.
بخش صنعت و معدن ۳۴ درصد از اشتغال استان سمنان و ۲۲ درصد از تولید ناخالص این استان را به خود اختصاص داده است. سرمایه‌گذاری در بخش صنعت استان سال ۹۹ بیش از ۱۹ هزار میلیارد ریال بود که برای سه هزار و ۶۱۸ نفر اشتغالزایی به همراه داشت.
۹۰ درصد از صنایع استان سمنان مربوط به صنایع کوچک، ۶ درصد مربوط به صنایع متوسط و بقیه مربوط به صنایع بزرگ است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha