میزان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در قزوین کمتر از ۴۸ درصد است

قزوین -ایرنا -رییس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین گفت: به رغم اطلاع رسانی درباره سرعت شیوع ویروس کرونا با سویه دلتا، عادی انگاری‌ها همچنان ادامه دارد و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در استان کمتر از ۴۸ درصد است.  

به گزارش ایرنا، پیمان نامدار روز شنبه در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا، افزود: با توجه به سیر صعودی بیماری کووید ۱۹ با سویه دلتا، کلیه شهرستان های استان قرمز شده است و روزانه بیش از ۱۰۰ بیمار به تعداد بیماران بستری اضافه می شود.  
وی با بیان اینکه قربانیان ویروس کرونا که به کام مرگ کشیده می‌شوند، قشر جوان و فاقد بیماری زمینه ای هستند، تصریح کرد: اوج گیری پنجم کرونا در استان قزوین، بسیار افسار گسیخته عمل می کند و تقریبا در هر بیمارستان استان، حداقل ۶ بیمار کرونایی بستری است.  
وی ادامه داد: در حال حاضر با کمبود تخت و تجهیزات درمانی مواجه نیستیم اما هیچ تضمینی در ادامه مسیر و افزایش بی رویه این ویروس وجود ندارد.  
نامدار افزود: در حال حاضر تمام جراحی های غیر ضروری در کلیه بیمارستان های استان چه در بخش عمومی و چه در بخش خصوصی تعطیل است.  
وی اظهار داشت: در ۲۴ ساعت گذشته استان دارای سه فوتی بوده که ۲ مورد آن متعلق به شهرستان قزوین و یک مورد متعلق به شهرستان البرز بوده است.  
رییس دانشگاه علوم پزشکی قزوین با بیان اینکه تاکنون کل فوتی های با آزمایش مثبت کرونا در استان یک هزار و ۸۵۸ نفر بوده اند،  ادامه داد: هم اینک بیشترین تعداد بستری های استان با ۲۸۶ بیمار متعلق به شهرستان قزوین و کمترین میزان بستری با ۶ بیمار متعلق به شهرستان آوج است.
وی عنوان کرد: تعداد بیماران بدحال، در یک فضای ثابت در حال افزایش بوده و از ابتدای شیوع کرونا تا به امروز تعداد آزمایش های مثبت به ۲۸۰ هزار فقره رسیده و امروز ۶۰ درصد آزمایش ها مثبت است.  
نامدار تصریح کرد: طی بازدیدی که از تمام بیمارستان های استان داشتیم،  ۵۰ درصد خدمات بیمارستان ها به صورت سرپایی است.  
وی با بیان اینکه طرح شهید سلیمانی به سمت واکسیناسیون سوق بیشتری گرفته است، اظهار داشت: در حال حاضر استقبال از واکسیناسیون افراد بالای ۷۰ سال به  ۸۵ درصد و افراد ۶۰ تا ۶۵ سال ۵۳ درصد است.  
نامدار با بیان اینکه طی روزهای آینده، تعدادی واکسن سینوفارم و استرآزنیکا در فاز دوم وارد استان می شود، افزود: در حال حاضر ۱۷۶ هزار دز در ۲ نوبت در استان تزریق شده است.
وی تصریح کرد: بعد از واکسیناسیون گروه سنی ۶۵ سال، واکسیناسیون مشاغل جمعیتی مانند راننده تاکسی ها، دبیران و اساتید دانشگاهی و نیروی انتظامی آغاز خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha