اومیکرون به سویه غالب در چهارمحال و بختیاری تبدیل نشده است

شهرکرد- ایرنا- رییس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری گفت: پس از گذشت ۲ هفته از شناسایی نخستین مورد ابتلا به سویه اومیکرون هنوز این سویه در استان غالب نشده و مراقبت‌های بهداشتی و درمانی در این مدت نتیجه مثبت داده است.

سید راشد جزایری روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا روند شیوع کرونا در استان را کاهشی ثابت اعلام کرد و افزود: هنوز هیچ علائمی ناشی از شکل‌گیری موج ششم در استان شناسایی نشده است.

وی ادامه داد: روند ابتلا، فوتی و بیماران بدحال در استان به کمترین حد خود رسیده به طوری که به مدت یک هفته گذشته مورد فوتی در استان به ثبت نرسید و تعداد بیماران بدحال به پنج نفر کاهش یافته است.

جزایری استقبال مردم استان از طرح واکسیناسیون علیه کرونا را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: از ابتدای اجرای این طرح تاکنون ۹۲ درصد جمعیت استان دُز نخست، ۸۲ درصد دُز دوم و ۱۰۰ هزار نفر از افراد بالای ۱۸ سال استان دُز سوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری افزود: در حال حاضر در تمامی مراکز بهداشت و درمان استان در ۲ شیفت صبح و بعدازظهر واکسیناسیون کرونا انجام می‌گیرد و علاوه‌بر آن ۱۵ مرکز تجمیعی نیز فعال است.

جزایری خاطر نشان کرد: چنانچه برای دُز سوم نیاز به افزایش مراکز تجمیعی باشد و استقبال بیشتر شود پنج مرکز تجمیعی دیگر فعال می‌شود.

به گزارش ایرنا، از ابتدای شیوع کرونا تا ۱۹ دی، ۲۶۵ هزار و ۶۰۱ مورد تست تشخیص مولکولی کرونا در استان انجام شده که بر اساس آن ۸۷ هزار و ۲۲۰ مورد مبتلا به این ویروس در استان شناسایی شده است.

همچنین از مجموع مبتلایان به این ویروس یک هزار و ۷۶۰ نفر جان خود را از دست دادند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha