طرح توسعه فرهنگی شهرهای استان یزد تدوین شد

یزد- ایرنا- مدیر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه یزد گفت: برای نخستین بار و با هدف برنامه‌ریزی و تحقق اهداف نظام و انقلاب اسلامی، طرح توسعه فرهنگی برای مناطق مختلف استان تهیه و تدوین شد.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام سید جمال‌الدین نجم‌الهدی روزیکشنبه به مناسبت هفته احیای نمازجمعه ( اول تا هفتم مرداد) در نشستی با خبرنگاران افزود: این طرح به عنوان نقشه راه فرهنگی مناطق،از سوی امامان جمعه 

تهیه شد .

وی ادامه داد: تدوین طرح با همکاری بخش‌های مختلف بر اساس ظرفیت‌ها، شرایط، نیازها و مطالبات مردمی در هر منطقه صورت گرفت و برنامه‌ها در ۱۱ شهرستان‌ پیگیری و در این مورد اقدام لازم پیش بینی شد.

این مسوول به اهمیت برگزاری نمازجمعه به خصوص بصیرت‌افزایی و آگاهی‌بخشی به اقشار مختلف مردم به عنوان دستاوردهای نظام پس از پیروزی انقلاب اشاره کرد و برگزاری باشکوه این آیین عبادی و سیاسی را با همکاری شهروندان خواستار شد.

نجم‌الهدی به اهمیت جوانگرایی در ستادهای نمازجمعه از جمله رویکردهای مهم شورای یادشده برشمرد و اظهار کرد: تاکنون برای تحقق اهداف یادشده اقدام‌های خوبی هم در استان صورت گرفته است .

به گفته وی به مناسبت بزرگداشت هفته احیای نمازجمعه برنامه‌های متنوعی پیش‌بینی شد که اهم آنها تجلیل از شهدای جمعه، امامان جمعه پیشکسوت، جلسات فرهنگی و تبیینی و برگزاری مسابقات فرهنگی و رسانه‌ای است.

مدیر نمایندگی شورای ائمه جمعه یزد خاطرنشان کرد: همچنین در ۲۸( پایگاه های نمازجمعه) محل برای کمک به اقشار آسیب‌پذیر جامعه اقدام‌ مناسبی در چارچوب رزمایش کمک های مومنانه انجام شد و این کمک ها همچنان ادامه دارد.

نجم‌الهدی از توزیع بسته‌های معیشتی و بهداشتی، تهیه و توزیع جهیزیه و فعالیت‌های فرهنگی از جمله اهم امور برشمرد و با توجه به شیوع ویروس کرونا از اسفندماه ۱۳۹۸ تاکنون در استان انجام شده است .

نمازجمعه در ۲۸ پایگاه عبادی و سیاسی یزد اقامه می‌شود، این استان با ۱۱ شهرستان و ۲۴ شهر یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارد که ۱۳ درصد در روستاها و آبادی ها و ۸۷ درصد در شهرها زندگی می کنند.

       

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha