درسنامه تابستانه دانش آموزان ابتدایی کردستانی طراحی و تدوین شد

سنندج - ایرنا - معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش کردستان گفت: درسنامه تابستانه ویژه دانش آموزان دوره ابتدایی با عنوان «هاوین» طراحی، تدوین و بصورت رایگان توزیع شد.

صدیقه عبداللهی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت:  این درسنامه در راستای کاهش تبعات ناشی از تعطیلات اضطراری به دلیل شیوع ویروس کرونا و  اطمینان از دستیابی دانش آموزان دوره ابتدایی به اهداف برنامه درسی، تعمیق و تثبیت فرایند یاددهی- یادگیری، جلوگیری از افت تحصیلی و تکرار پایه دانش آموزانی که در ارزشیابی نوبت دوم سال تحصیلی ۱۳۹۹-۱۴۰۰ به سطح عملکرد « نیاز به تلاش بیشتر» داشته اند، تدوین شده است.

وی افزود: درسنامه هاوین برای ۶ پایه تحصیلی به صورت جداگانه طراحی و تدوین شده است و به تفکیک پایه‌های اول، دوم، سوم، چهارم، پنجم و ششم ابتدایی چاپ و توزیع آن از اول مرداد در بین دانش آموزان آغاز شده است.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش کردستان یادآور شد: درسنامه‌ها با هدف مرور و بازآموزی مفاهیم اصلی دروس، تکمیل یادگیری دانش آموزان و  اطمینان از کسب پیش نیازهای لازم برای ورود به پایه بالاتر طراحی و تدوین می شوند.

عبداللهی اضافه کرد: بر این اساس دانش آموزان با اولویت مناطق روستایی و حاشیه شهر و دانش آموزان با نیازهای ویژه، می توانند در ایام تابستان با همراهی اولیا و نظارت و راهنمایی معلمان روزی یک ساعت درسنامه را مطالعه و تکالیف آن را انجام دهند و مشکلات آموزشی خود را با معلم در میان بگذارند.

 وی اظهار داشت: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده، مدیران مدارس نیز ضمن تسهیل دسترسی دانش‌آموزان به محتوای درسنامه از طرق مختلف، بر عملکرد دانش آموزان نظارت کرده و زمینه ارتباط مستمر با دانش آموزان به ویژه ارائه بازخورد مؤثر را توسط معلمان فراهم می‌کنند.

استان کردستان ۳۰۰ هزار دانش آموز دارد که بیش از ۱۶۰ هزار نفر از این تعداد در دوره ابتدایی تحصیل می کنند.
 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha