۵ مرداد ۱۴۰۰، ۱۱:۱۹
کد خبر: 84417437
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

شورای شهر فوریت احداث آرامستان های جدید در تهران را تصویب کرد

تهران - ایرنا- اعضای شورای اسلامی شهر تهران در جلسه امروز /سه شنبه/ خود، یک فوریت طرح مکان یابی، تملک و احداث آرامستان های جدید در شهر تهران را در دستور کار قرار دادند.

«سعید خال» مدیرعامل سازمان بهشت زهرای تهران در توضیح این طرح گفت: بهشت زهرا از ابتدای تأسیس تاکنون، دو بار توسعه پیدا کرده است و مساحت بهشت زهرا با این روند مرگ و میر حداکثر تا ۳ سال آینده پاسخگوی نیاز شهر تهران خواهد بود.

وی گفت: تفکر جدید دوره مدیریت شهری این بود که تیمی را مکلف کنند تا بر اساس علمی و کارشناسی مکان یابی آرامستان های آینده شهر تهران را در دستور کار خود قرار دهد تا با پخش پهنه‌ای آرامستان ها این مساله حل شود.

«مرتضی الویری» رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران نیز اظهار داشت: اگر یک مورد پیدا کنید که فوریت نداشته باشد همین مساله است، چون مکان یابی آرامستان ها مشمول فوریت نمی‌شود و باید در کمیسیون‌های تخصصی مطرح شود.

وی افزود: تعجب می‌کنم در آخرین جلسات شورای شهر که باید به موضوعات مهم‌ پرداخته شود، این موضوع چه فوریتی دارد.

«زهرا صدر اعظم نوری» رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران نیز گفت: برخی از طرح‌ها و لوایحی که در روزهای آخر عمر شورا به صحن می‌رسد در قالب یک فوریت و دو فوریت نتیجه کار ۶ ماهه و بعضاً یک ساله است که در روزهای آخر به سرانجام رسیده است.

وی افزود: این‌طور نیست که در روزهای آخر به این نتیجه برسیم.

نوری ادامه داد: با توجه به شرایط بهشت زهرا از ۲ سال گذشته کمیسیون سلامت بر روی این موضوع کار کرده و جلساتی با مشاور داشته و کارهای کارشناسی انجام شده است.

عضو شورای تهران افزود: طرح از جانب مشاور به شهرداری ارائه شده است و به دلیل برخی مسائل بروکراسی این مساله توسط شهرداری و سازمان بهشت زهرا به صحن آمده و کاملاً کارشناسی شده و محصول تلاش‌های این دوره مدیریت شهری است.

«حسن خلیل آبادی» عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران نیز اظهار داشت: این مصوبه دیر به صحن آمده است و نباید خودمان آن را به تأخیر بیاندازیم.

وی با تاکید بر اینکه وضع بحرانی بهشت زهرا با ایجاد آرامستان های جدید، رفع می شود، گفت: این کار ضرورت دارد.

در نهایت اعضای شورای شهر با ۱۴ رأی موافق یک فوریت طرح یاد شده را تصویب کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha