سامانه پاسخ به سئوال های حقوقی مردم در دادگستری هرمزگان ایجاد شد

بندرعباس- ایرنا- رییس کل دادگستری هرمزگان گفت: ۲ سامانه پاسخگویی به سئوال های حقوقی مردم و دریافت انتقادات و پیشنهادها در دستگاه قضایی این استان راه‌اندازی شد.

علی صالحی روز سه شنبه با اشاره به تٱکیدات ریاست محترم قوه قضاییه مبنی بر لزوم دسترسی آسان و ارزان مردم به مشاوره های حقوقی افزود: با توجه به اهمیت درک صحیح از قوانین و مقررات توسط مراجعان دستگاه قضایی، راه‌اندازی مراکز مشاوره حقوقی ضرورتی اجتناب ناپذیر است.
وی ادامه داد: در همین راستا و به منظور تحقق مطالبه رییس قوه قضاییه، مردم می توانند همه روزه از ساعت ۱۸ الی ۲۱ با شماره گیری کد ۰۷۶۳۲۰۶ با کارشناسان این حوزه تماس‌ گرفته و به صورت رایگان از خدمات مشاوره ای برخوردار شوند.
صالحی در ادامه بر نقش مهم نظارت های مردمی در اجرایی نمودن مأموریت ها و اهداف تعیین شده در سند تحول قضایی تأکید کرد و گفت: سامانه پیامکی با سرشماره ۳۰۰۰۸۶۳۲۰۶ نیز جهت دریافت انتقادات، پیشنهادها و انعکاس مشکلات با هدف استفاده از ظرفیت های مردمی برای نظارت بر عملکرد بخش های مختلف دستگاه قضایی، ایجاد و راه‌اندازی شده است.
به گفته رییس کل دادگستری هرمزگان، پیام های ارسالی به این سامانه به صورت مستمر مورد رصد و ارزیابی قرار می گیرند و ضمن صدور دستورهای مقتضی در خصوص هر مورد، موضوعات مطرح شده تا حصول نتیجه نهایی پیگیری می شوند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha