دومین مرکز تجمیعی واکسیناسیون در شاهرود راه‌اندازی می شود

شاهرود - ایرنا - فرماندار شاهرود گفت: دومین مرکز تجمیعی با هدف سرعت بخشیدن به واکسیناسیون گروه های هدف از فردا چهارشنبه در این شهر راه اندازی می شود.

به گزارش ایرنا، ابوطالب جلالی شامگاه سه‌شنبه با بیان اینکه هم اکنون یک مرکز تجمیعی با تزریق روزانه هزار و ۵۰۰ تا ۲ هزار دُز واکسن در شاهرود فعال است، افزود: پیش بینی می شود با راه اندازی مرکز دوم، سرعت واکسیناسیون بیشتر شده و روزانه بیش از سه هزار دُز واکسن به گروه های هدف تزریق شود.

وی روند همه گیری ویروس کرونا در شهرستان شاهرود را صعودی خواند، اظهار داشت: در حال حاضر به طور میانگین روزانه  ۷۵ بیمار کووید۱۹ به بیمارستان و مراکز درمانی شهرستان مراجعه دارند که از این تعداد ۳۰ تن بستری می شوند.

جلالی با بیان اینکه هم اکنون ۱۷۰ بیمار کووید۱۹ در بخش های اختصاص یافته به بیماران کرونایی در بیمارستان امام حسین(ع) شاهرود بستری هستند، ابراز داشت: از ابتدای واکسیناسیون گروه های هدف تاکنون ۴۰ هزار نفر واکسن کرونا تزریق کردند که از این تعداد ۱۰ هزار نفر مرحله دوم واکسن را دریافت کرده‌اند.

فرماندار شاهرود با بیان اینکه اقداماتی برابر طرح مدیریت هوشمند محدودیت ها در حال انجام است، تصریح کرد: گروه های بازرسی از سوی فرمانداری، بهداشت، اتاق اصناف و سایر دستگاه های مسوول در اجرای طرح مدیریت هوشمند محدودیت ها مشارکت دارند.

معاون استاندار سمنان با اشاره به اینکه روند همه گیری این بیماری طولانی شده، افزود: برای کنترل بیماری و کاهش آسیب های جانی و مالی از مردم درخواست می شود رعایت شیوه نامه های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک، فاصله گذاری اجتماعی و پرهیز از هرگونه تجمع و دورهمی را جدی بگیرند.

بیمارستان امام حسین (ع) شهرستان شاهرود به درمان مبتلایان ویروس کرونا اختصاص یافته است، هم اکنون شهرستان شاهرود در وضعیت قرمز و شهرستان میامی در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، ۳۵۷ تن طی ۲۴ ساعت گذشته بر اثر کرونا جان باختند، مجموع جانباختگان در کشور بر اثر ابتلا به کرونا به ۸۹ هزار و ۴۷۹ تن رسید.

همچنین از دیروز تا امروز ۵ مرداد ماه ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۳۴ هزار و ۹۵۱ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که سه هزار و ۷۰۸ تن از آنها بستری شدند، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به سه میلیون و ۷۵۸ هزار و ۱۹۷ تن رسید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha