موازی کاری موجب عدم حضور ورزشکاران گیلانی بیشتر در المپیک شد

رشت - ایرنا - مدیرکل ورزش و جوانان گیلان گفت: بعضی موازی کاری ها و عدم همدلی مناسب، باعث عدم حضور ورزشکاران بیشتر این استان در المپیک شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مریم بخشی عصر چهارشنبه در جریان انتخابات ریاست هیات ورزش های زورخانه ای و پهلوانی گیلان در رشت اظهار داشت: گرچه در المپیک توکیو پنج ورزشکار از این استان حضو دارند، اما حق ورزش گیلان بیش از این تعداد بود اما به دلیل بعضی موازی کارها، این امر تحقق نیافت وگرنه در چند رشته دیگر نیز می توانستیم در المپیک نماینده داشته باشیم.

وی افزود: رئیس هر هیاتی توسط اعضای مجمع انتخاب می شود اما پس از انتخاب در بعضی از هیات ها، شاهدیم  که طیف مخالف رئیس جدید، مقابل آن رشته ورزشی قرار گرفته و همکاری خود را قطع می کند  و این در حالی است که در طیف های مخالف ما شاهد حضور چهره های ملی و حتی بین المللی هستیم که آنان می توانند در پیشرفت رشته ورزشی کمک شایانی داشته باشند.

وی ادامه داد: اگر این نفرات مخالف که اکثر آنان از قهرمانان و چهره های بین المللی محسوب می شوند ، با هیات مربوطه همکاری کنند، بی شک شاهد رشد بیش از پیش ورزش در گیلان خواهیم بود که ماحصل آن کسب مقام ها و همچنین کسب سهمیه های مختلف جهانی و المپیکی خواهیم بود.

مدیرکل اداره ورزش و جوانان گیلان در ادامه به هیات ورزش های زورخانه ای این استان اشاره و اضافه کرد: این هیات در گیلان از ساختار قدیمی و منسجمی برخوردار است که در چند سال اخیر نیز گیلان جزو هفت استان برتر کشور در این رشته بوده و هم اینک نیز به خصوص در سال جاری، زیرساخت های این رشته پهلوانی گسترش چشمگیری داشته است.

وی بیان کرد: زورخانه بین المللی امام علی (ع) رشت و همچنین زورخانه فومن به بهره برداری رسیده و به زودی تجهیزات جدید این رشته ورزشی در اختیار این ۲ زورخانه قرار می گیرد و همچنین تا پایان سال جاری نیز ، زورخانه شهرستان لنگرود افتتاح می شود.

بخشی خاطرنشان کرد: انتظار داریم که این رشته ورزشی که منصوب به نام مولایمان حضرت علی (ع) است ،  گسترش بیشتری در گیلان یابد و با توجه به انتخاب رئیس جدید ، شاهد رشد و گسترش رشته ورزش های زورخانه ای و کشتی پهلوانی در گیلان باشیم.

انتخابات ریاست هیات ورزش های زورخانه ای و کشتی پهلوانی عصر چهارشنبه با حضور مهرعلی باران پشمه رئیس فدراسیون در رشت برگزار و در نهایت، احمد ابراهیمی مسئول جهاد سازندگی سپاه قدس گیلان با کسب ۱۵ رای از ۱۶ آرای ماخوذه به عنوان رئیس جدید این هیات در گیلان منصوب شد.

همچنین در جریان این رای گیری  در سالن اجتماعات اداره ورزش و جوانان گیلان  یکی از اعضای مجمع انتخابات رای سفید داد، محسن سماکچی و مهران قدرت دوست دیگر کاندیداهای احراز پست ریاست هیات ورزش ها زورخانه ای گیلان انصراف دادند و عباس پاک نهاد دیگر کاندیدای این هیات نیز در جریان برگزاری انتخابات انصراف داد.

هم اینک بیش از ۶۰۰ ورزشکار در رشته ورزش زورخانه ای و پهلوانی در استان گیلان فعالیت دارند که از این تعداد، حدود ۴۰۰ ورزشکار دارای کارت بیمه ورزشی این رشته هستند و به طور سازمان یافته فعالیت دارند و همچنین ۳۰ مربی ، پنج داور و ۲۹ مرشد در سطح استان گیلان در رشته ورزش زورخانه ای به فعالیت مشغولند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha