آبرسانی به لیردف جاسک با اختصاص۳۰۰ میلیارد ریال اعتبارپایدار می‌شود

بندرعباس- ایرنا- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان گفت: برای تامین آب دائم و پایدار لیردف جاسک و هفت روستای مسیر این شهر مطالعات فنی لازم انجام شده و پس از تامین اعتبار ۳۰۰ میلیارد ریالی با حفر ۲ حلقه چاه آب این منطقه محقق می‌شود.

امین قصمی روز شنبه پس از انتشار خیر بحران کم آبی در شهر لیردف جاسک در رسانه‌ها افزود: در صورت تامین اعتبار با تجهیر ۲ چاه حفر شده در رودخانه سدیچ و اجرای خط انتقال جدید به طول ۱۸ کیلومتر آب هفت روستای مسیر را از لیردف جدا کرده و آب مورد نیاز مردم این شهر به صورت پایدار تامین می‌شود.
وی بیان داشت: آب لیردف توسط یک خط انتقال آزبست ۲۰۰ میلیمتر به‌طول ۲۱ کیلومتر از یک حلقه چاه در محدوده رودخانه سدیچ به صورت هر ۱۰ روز به مدت سه شبانه روز کامل تامین می‌گردد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان اظهارداشت: در مسیر ۱۰ روستای سورچاه بالا و پایین، چنالی بالا، گوهرت، چیل، شمشی، شم سیاهان ،کنارو، گبسر و بارز نیز با نیاز آبی ۱۱ لیتر بر ثانیه از خط انتقال شهر لیردف بهره‌مند هستند. 
قصمی ادامه داد: در طول سه روز تامین آب مشترکان لیردف جاسک را در مخازن خانگی خود که بیشتر بالای ۱۵ مترمکعب گنجایش دارند، ذخیره می کنند.
وی ابرازداشت: شهر لیردف از سال ۱۳۷۰ تحت پوشش جهاد سازندگی سابق و شرکت آب و فاضلاب هرمزگان درآمده است و در حال حاضر آب شرب مورد نیاز این شهر با جمعیتی افزون بر یکهزلر و ۹۰۰ نفر ۱۰ لیتر در ثانیه می‌باشد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha