۹ مرداد ۱۴۰۰، ۱۱:۳۹
کد خبرنگار: 948
کد خبر: 84421287
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

حدود ۲ هزار میلیارد ریال مالیات در خراسان شمالی وصول شد

بجنورد- ایرنا- مدیرکل امور مالیاتی خراسان شمالی گفت: یکهزار و ۹۱۰ میلیارد ریال مالیات مستقیم و غیرمستقیم (ارزش افزوده) در سه ماه نخست امسال از مردم این خطه در شمال شرق کشور وصول شد.

یوسف یعقوبی‌نژاد روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: یکهزار و ۴۳۰ میلیارد ریال از این میزان مالیات مربوط به مالیات عملکرد و ۴۸۰ میلیاد ریال آن مالیات بر ارزش افزوده است که دستگاه های ثبت اسناد و نیروی انتظامی بیشترین میزان وصول درآمدی استان را داشته اند.

به گفته وی در این مدت ۲۴۰ میلیارد ریال از محل عوارض نظام مالیات بر ارزش افزوده به حساب شهرداری ها، دهیاری ها و روستاهای فاقد دهیاری و مناطق عشایری واریز شده است.

یعقوب نژاد با بیان اینکه حدود ۸۵ درصد از منابع درآمدی خراسان شمالی را مالیات تشکیل می دهد، افزود: وصول حدود پنج هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال درآمد از محل مالیات منابع درآمدی مردم استان نقش مهمی در توسعه و سرمایه گذاری استان را داشت.

وی ادامه داد: خراسان شمالی، استانی کوچک است و فعالان اقتصادی آن شناخته شده اند و فرار مالیاتی در آن به نسبت کشور بسیار پایین است.

مدیرکل امور مالیاتی خراسان شمالی گفت: با توجه به تحریم های ظالمانه بهترین راه تکیه بر ظرفیت ها و درآمدهای داخلی است که مالیات به‌عنوان بهترین و پاک ترین شاخصه نظام اقتصادی باعث تعدیل ثروت شده و عدالت اجتماعی را نیز به همراه دارد.

رشد ۶ درصدی ثبت اظهارنامه مالیاتی

مدیرکل امور مالیاتی خراسان شمالی در ادامه افزود: در بهار امسال ۲۹ هزار و ۳۹۷ فقره اظهارنامه از اشخاص حقیقی دریافت شد که به نسبت به مدت مشابه سال قبل که ۲۷ هزار و ۶۰۰ اظهار نامه بود رشدی ۶ درصدی دارد.

وی عنوان کرد: با توجه به شیوع کرونا و وضعیت حاکم بر کشور، براساس مصوبه شورای عالی اقتصادی و با تصویب ستاد ملی مدیریت کرونا، پایان خردادماه موعد مقرر تسلیم اظهارنامه های مالیاتی و رسیدگی های مالیاتی بود که تا ۱۵ تیرماه تمدید شد.

یعقوب نژاد اظهار داشت: مودیان گرامی در نظر داشته باشند، پایان تیرماه آخرین مهلت تسلیم اظهارنامه های مالیاتی عملکرد ۱۳۹۹ اشخاص حقوقی(شرکتها) و املاک اجاره ای بود و صاحبان املاک اجاره ای که درآمدی جز اجاره املاک ندارند بایستی نسبت به تسلیم اظهارنامه اجاره املاک اقدام می کردند تا از معافیت ماده ۵۷ قانون جدید مالیات های مستقیم استفاده کنند.

 اکنون حدود ۲۶ هزار واحد صنفی شامل پنج هزار و ۵۷۶ واحد تولیدی، چهار هزار و ۶۴۸ واحد ارائه خدمات فنی، ۱۲ هزار و ۴۶۳ واحد توزیعی و سه هزار و ۲۳۱ واحد خدماتی در خراسان شمالی فعالیت دارند.

استان ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از مردم آن در روستاها سکونت دارند.  

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha