دولت سیزدهم شیوه مدیریت آسانسوری را کنار بگذارد

ساری - ایرنا - عضو هیات علمی دانشگاه پیام نور مازندران گفت : رییس جمهوری منتخب در ایام تبلیغات انتخاباتی و پس از آن همواره بر مقابله با فساد و ایجاد تغییرات مثبت در کشور تاکید داشت و برای تحقق این برنامه‌ها نیازمند تغییر نحوه انتخاب مدیران است و باید شیوه مدیریت آسانسوری را کنار بگذارد .

انسیه بابایی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : متاسفانه شیوه انتخاب مدیران در کشور شیوه درستی نبوده است و برخی افراد به خاطر وابستگی حزبی و گروهی بدون این که تجربه کاری داشته باشند در سطوح مختلف به کار گرفته شدند و زیانش متوجه کشور شده است.

وی گفت : در واقع ما در کشور با مدیریت آسانسوری مواجه بودیم و افراد بدون طی کردن پله های کاری و کسب تجربه از طریق سفارش و توصیه دیگران بر مسند مدیریتی تکیه زدند بدون این که اهمیت جایگاهی را که اشغال کردند متوجه شوند و یا تجربه و تبحری در زمینه ای که مدیریت به آنان سپرده شد ، داشته باشند.

این استاد دانشگاه مازندران اظهار داشت : وقتی یک فرد پله های مدیریت را طی نکرده است به نوعی پله ها و مراتب کسب تجربه و تخصص را نیز نپیموده است ناگهان به سمت بالای مدیریتی دست می یابد دیگر نمی توان انتظار داشت مشکلات جامعه را درک کند و یا راه حلی برای حل مشکلات داشته باشد در نتیجه برای ماندن در پست مدیریتی به ایجاد روابط فسادانگیز روی می آورد.

وی افزود : اینگونه افراد وقتی در پست مدیریتی قرار می گیرند طوری رفتار می کنند که گویی سفره ای برایشان پهن شده است و تنها وظیفه شان را هم بهره بردن هر چه بیشتر از این سفره برای خودشان و اطرافیانشان می دانند بدون این که کمترین توجه به حل مشکلات کشور داشته باشند.

بابایی گفت : مردمی که در انتخابات شرکت کردند و به رییس جمهوری منتخب رای دادند ، اکنون منتظر تحقق وعده هایش هستند . آنها منتظر ایجاد تغییراتی هستند که وعده اش داده شده بود و تحقق این هدف هم نیازمند انتخاب مدیرانی توانمند و دوستدار خدمت است و اگر وعده های داده شده محقق نشود دولت به ناکارآمدی متهم خواهد شد.

وی افزود : قبول داریم در همه کشورها مسائل و آسیب ها وجود دارد و این مساله در کشور ما هم وجود دارد ، اما آنچه در کشور باعث شده تا نارضایتی در مردم ایجاد شود ، حرکت آسانسوری و شدید آسیب ها و مسائل در جامعه است.

او ادامه داد : اینکه شاهد چنین وضعیت فزاینده مشکلات و مسائل در جامعه هستیم ناشی از این است که در درون مدیریت ها با چالش هایی مواجهیم که باید آن را رفع کنیم و افراد پاکدست و جهادی در مسند کارها قرار بگیرند .

این استاد دانشگاه گفت : دولت سیزدهم باید انحصارطلبی در اشغال پست های مدیریتی توسط عده ای را که عمدتا نالایق هستند بشکند و زنجیره مدیران بی لیاقت را کنار بگذارد تا بتواند مشکلات کشور را حل کند.

بابایی از شفافیت فعالیت ها به عنوان دیگر خواسته مردم از دولت سیزدهم یاد کرد و افزود : رفتارها و برخوردهایی که صورت گرفته است باعث شده تا مردم دیگر به حرکاتی که از سوی مسئولان صورت می گیرد اعتماد ندارند و به نوعی در مقابل این نوع رفتارها و حرکات فقط شنونده و بیننده صرف هستند و رفتاری خنثی دارند .

وی اضافه کرد : دولت سیزدهم با رعایت اصل شفافیت در امور می تواند این اعتماد رفته را بازگرداند و به نوعی نور امید را در کشور بگستراند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha